Monday, January 3, 2022

savijača sa jabukama i makom - mákos almás rétes


Tamo gde sam odrasla, savijače od tankih kora su se često pravile, u raznolikim kombinacijama. Ova je jedna od tih. Jabuke i sir, višnje i sir, jabuke i mak, višnje i mak, jabuke i višnje i mak...i sve tako u krug.



Do udaje nisam ulazila u kuhinju. Jela sam ponekad u njoj, mada češće u trpezariji ili u svojoj sobi, a za podgrevanje, zapržavanje i zakuvavanje jela, koja nam je mama polugotova ostavljala, je bio zadužen moj brat. Sedam godina mlađi.

Moja mama je imala običaj da kaže da mi kuhinja ne gine, pa da nema potrebe da u nju ulazim tako rano. Nije ni ona. Moja je baka kuvala za nas do moje sedamnaeste godine. Ona je pripremala večere - obično neko nasuvo i nedeljni ručak.

Tako se nisam ni za recepte raspitivala, dok je baka bila živa, a nije ni mama i sad sam u problemu. Nema nigde bakinih slatkih turoš reteša - savijača sa sirom uslatko, a nema ni pogačica sa krompirom. Šta god da sam probala - nije to to.






Na mađarskim blogovima se mogu naći recepti za ovakve savijače - a sastav se toliko razlikuje, da sam shvatila da je svejedno. Staviš šta imaš kod kuće, uviješ i ispečeš, pa šta ispadne. Tako sam napravila ovo.

Što je ispalo super baš - liči na kolače koje sam jela kod bake.




 Upotrebljeni sastojci:

  • 100g mlevenog maka
  • 2,5 dl sojinog mleka
  • 70 g šećera,  vi možete staviti i više, ako volite slađe pite
  • 3 kašike kašika griza
  • 1 veća i 7 malenih jabuka
  • rendana kora od 1 limuna
  • kašikica esencije vanile
  • 6 kora za savijače
  • ulje za premazivanje kora



Mleko uskuvati sa šećerom, pa umešati mak. Dodati griz, da smesa bude taman gusta da se lepo razmaže po kori. Umešati rendanu koricu limuna i malo vanile.

Kada se ovo ohladi, izrendati oljuštene jabuke.

Stavite 3 lista savijače jedan na drugi. Svaki list premažete  ovlaš uljem i pospete malo šećerom. 

Odozgo premazati polovinom fila od maka, pa posuti rendane jabuke preko. Saviti u savijaču. 

Ova operacija se ponavlja za drugu jufku, a zatim se stavlja u podmazan pleh.

Savijaču odgore takođe premazati uljem i peći u rerni zagrejanoj na 200°C.

Poslužite posuto šećerom u prahu.







Ista takva, a spektakularno drugačija. Sve isto, samo dodate po šolju boorbnica u svaku savijaču. Probajte - nije normalno koliko je fino.

























No comments:

Post a Comment