Wednesday, June 29, 2022

pita od kinoe sa spanaćem

 


Ovaj sam recept smislila jutros i da znate da sam baš ponosna - odlično jelo. Ako volite kinou i spanać, a mi baš volimo, ja posebno.
Pravi se jako lako, posebno ako imate običaj da imate kuvane kinoe u frižideru, što je nama postala navika.




Ovo je jedna jako jednostavna pita koju sam pravila juče za doručak.
Imala sam četiri kore koje nisam utrošila neki dan za 3P pitu (onu od pirinča i praziluka, koju stalno pravim i stalno mi govore kako je ne pravim dovoljno često).
Pomešala sam kuvanu kinou sa spanaćem i nekim začinima i uvila u te kore i to je to.
Danas sam je podgrejala u onoj pečnici sa vrućim vazduhom i opet je bila odlična. Ja baš volim kinou i veoma mi prija - i varenju a k'o kanda i mozgu - posle kinoe nikada nisam uspavana, osećam se dobro.







Upotrebljeni sastojci:

  • 4 šolje kuvane kinoe
  • jedan paket smrznutog spanaća - naravno da može i svež, samo bi dobro bilo malo ga blanširati i iseći
  • kašika nutritivnog kvasca
  • kašika čia semenki potopljenih u tri kašike vrele vode
  • pola kašikice Ras el Hanout začina - može i bez ovoga, naravno,a možete dodati i neki pikantni začin po vašem ukusu
  • kašikica soli
  • nekoliko kašika maslinovog ulja
  • 4 kore za pite, a može i više, nego ja nisam imala pri ruci







Ako nemate kuvanu kinou, skuvajte je - to je lako.

Na dve šolje kinoe, stave se tri i po šolje vode i pusti se da to uskuva, pa se vatra smanji i krčka se petnaestak minuta. Kad se vatra isključi, ne otklapa se još desetak minuta.

Tako skuvanu kinou možete držati u frižideru i koristiti je za veliki broj jela sa kinoom ili je samo ubaciti u čorbu ili varivo.






Spanać skuvati i ocediti od viška vode.
Pošto sam jelo pravila onako u dahu, samo sam izvadila smrznutu kesicu iz frižidera i skuvala je tako celu.
Istresla sam otopljeni sadržaj u cediljku - nije se ocedilo puno vode.

Skuvani spanać i kinou pomešati.

U to umešati začin, neki jači - ja sam stavila Ras el Hanuot, jer njega volim, dve kašike ulja, kašiku nutritivnog kvasca za dašak sirastog ukusa, potopljenu čiu i posoliti po ukusu.

Ne bi bilo loše da imate više kora - makar 8, da stavite dve jednu na drugu.
Ja sam imala 4.
Podelila sam nadev na četiri dela, premazala po kori i umotala kao savijaču.
Podmazala sam malo vatrostalnu posudu u koju sam ovo poređala i premazala malo uljem odgore, pa zapekla u rerni petnaestak minuta.

Meni se mnogo sviđa ovo što sam napravila - ponovih ovo više puta.
Deca baš i nisu bila baš toliko oduševljena, jer ne dele sa mnom strast prema kinoi.
Probajte - malo je drugačije, a ukus je fini. Može se jesti i samo, a odlično dopunjava ostala jela. Recimo svugde gde biste stavili proju, možete zameniti ovim.











No comments:

Post a Comment