Tuesday, December 27, 2022

posna čokoladna vekna sa kokosom i bananom


Što sam pronašla recept za super posni kolač! Ide u njega puno čokolade i malo kafe, tek da pojača ukus čokolade, nekoliko zrelih banana i malo kokosa za dodatni šmek. '' Divan, nimalo gnjecav, kako mogu ponekad biti posni kolači '' - reči moje koleginice. 

Jele smo ga odmah, ko bi mu odoleo, ali sam ga i posle dva dana nosila u školu gde je pobrao pohvale i planuo.














Nisam poduže vreme ništa objavljivala, ali jesam ponešto kuvala, pa kad prođe ovaj nesnosni postkoronarni umor i uhvatim malo raspusta, biće i objava.
Ovaj sam kolač pravila za badnji dan koji smo, u mom praznjikavom gnezdu, tako slavile moja najmanja milica koja uvežbava poletanje iz gnezda i ja. 
Iznenađujuće super kolač je ispao i baš nas je razveselio.





Potrebni sastojci


  • oko 350 g vrlo zrelih banana - imala sam tri banane i stavila ih bez merenja
  • 60 ml kokosovog ulja
  • 90 ml sojinog mleka
  • 60 ml skuvane, pa ohlađene crne kafe
  • 100 g šećera - stavila sam crni, ali ne mora
  • 1 prašak za pecivo
  • 220 g belog brašna
  • prstohvat soli
  • 100 g čokolade za kuvanje



Rernu podgrejati na 180° C.

Podmazati pleh u kome ćete peći kolač

Otkako sam kupila ovaj kalup u Lidnu, skoro da više ne koristim ni jedan os milion kalupa koji mi stoje po kuhinji i tuguju. Ne znam zbog čega, ali ovaj oblik vekne me osvojio i ne pušta.




Mikserom dobro izmešati sve mokre sastojke: banae, sojino mleko, kokosovo ulje ( rastopiti ga ako je stajalo na hladnom mestu ), ohlađenu kafu i šećer.

Prosejati sad u tu smesu brašno, prašak za pecivo i so. 

Po originalnom receptu u sve ovo ide i kakao, ali meni se nije dalo da ga stavljam i čini se da sam bila u pravu, sasvim je super čokoladast i bez njega.

Suve sastojke umešati varjačom. Ne preterivati sa mešanjem. Mešati tek koliko da se sastijci sjedine. Evo kako je moja smesa izgledala pre dodavanja čokolade u nju.




Iseckajte 100 g čokolade u grubo ili sitnije, već kako volite i dodajte u smesu.






 

Prebacite smesu u kalup u kome ćete peći kolač, i stavite ga u prethodno zagrejanu rernu na180° C . Pecite oko 45 minuta, mada sat navijte na pola sata, jer bi se moglo desiti da vam kolač bude već i tada skoro gotov. Meni je čačkalica rekla da je pečenje završeno posle oko 40 minuta.





Izvadite iz rerne i pokažite karakter - nemojte ga odmah iseći.
Ako možete.
Mi smo odavno odustale - ne možemo i tačka.



















No comments:

Post a Comment