Sunday, November 13, 2022

još jedna proja - posna i sočna


Izvrsna proja. Spremićete je za čas. Mislim, proja se i inače sprema za tili čas, ali ova još i brže. Najduže je sačekati da se otkravi smrzuti spanać, eto toliko brzo. 

A ukusna je da joj premca nema. Iznutra je meka, ne rasipa se, a gornji sloj je savršeno hrskav i super se uklapa u ukus.



Proja je hrana za dušu - u to sam sve više ubeđena. Odavno su mi to kazali, a ja već godinama proveravam i odvagavam. I svaki put mi se čini da jesu bili u pravu.

Hrana je naše gorivo - znamo mi to teorijski odlično. Fiziološki i psihološki nam treba. Psihološki se bartgamo da budemo zaštićeni od svega što nam nameće ovo neko novo vreme. Kad nas istorija nije naučila da ojačamo, daj da nam hrana napravi zaštitu - tako nekako.

Nutricionista i psihologa nikad više, a onih kojima su potrebni izgleda isto - epidemija neka nova. Liči da će trajati duže od poslednje.

Šta više da pričam? Ionako svi pričamo samo priče koje su u nama - pa kome pomognu, pomogle su. Elem proja - jeste hrana za mene kada god sam potonula, kako god. Zdravstveno ili psihički. 

A nisam je jela kao mala - iz delova sam one neke zemlje koje se sve manje nas seća, u kojima se nije jela projara. Otkrila sam je kad sam se doselila u Beograd. A posnu sam otkrila nešto kasnije i od onda zaboravila na kupovinu jaja. Objavila sam sijaset recepata: sa spanaćem i maslinama, zeljanik sa blitvom i tofiom, sa tikvicama, u španska pita kuglof obliku, sa čia semenkama, sa koprivom i prazilukom, samo sa prazilukom, sa spanaćem i paprikom...

I danas sam naišla na super novi izvor inspiracije na ovom kanalu, pa sam napravila ovu lepoticu.




Potrebni sastojci:

  • 400 ml kisele vode
  • 100 ml maslinovog ulja
  • 2 kašičice soli
  • 1 prašak za pecivo
  • 1 šolja od 240 ml belog brašna
  • 1 šolja od 240 ml kukuruznog brašna
  • 1 šolja od 240 ml speltinog brašna
  • pakovanje od 450 g smrznutog spanaća, otopljeno i neproceđeno
  • semenke susama, lana, golice i suncokreta po želji
  • kašika suvog peršuna, kašika semena koprive





A recept?
Mogla bih da smislim šta bih duže napisala, ali nema potrebe - izmeriš, pomešaš, uspeš u pleh, ispečeš ( oko 40 minuta na 180 °C) pa jedeš - eto to je recept.





Pekla sam je u dva silikonska kalupa 20 x 20 cm. Ova koju sam slikala je malo tanja, druga malko deblja. Obe jako ukusne.








1 comment: