Saturday, January 20, 2024

Andraši torta

 


Koja čudno divna torta! Ide u nju pola kile keksa i pola kile putera, biskvit joj je mekan k'o duša, a fil je čokoladni grilijaž. Liči da je u nju spojeno naizgled nespojivo, ali nije, baš je pasent. 
Dobije se poprilično velika i teška torta. Za ljubitelje keks torti savršena, a i za nas ostale stvarno dobra.




Tortu sam odavno pronašla na ovom linku i, kao što obično radim sa receptima za torte koje želim da pravim, ubacila sam je u exel tabelu koja čuči u levom gornjem uglu svakog od mojih poslednjih nekoliko lap topova. Ta tabela ima dvestotinjak torti i redovno se dopunjava. Nema šanse da ih ikada napravim sve, ali što volim da ih imam tako zajedno, ne može se opisati koliko.

Elem, neki dan, moja prva milica mi je zatražila tabelu, pa iz nje izabrala ovu tortu, a onda otišla na porođaj. Rodila Vasu i eto kako je ispalo da sam sad baš ovu tortu pravila.



Nisam uspela da pronađem otkud torti ovo ime. Ima taj neki grof Andraši po kome se zove slatkiš po imenu Andraši šnite ( Anrassy szelet), ali nije to ovaj kolač. No nije ni važno, pravićemo i taj, izgleda baš dobro.

Ova torta ima četiri različita sloja - čokoladni grilijaž sa bademima u dva sloja, dva sloja divno mekanog biskvita sa malo čokolade u prahu, petit keks namočen u mleku i mleveni keks sa puterom.

Potrebni sastojci:
  • 10 jaja - 6 za biskvit i 4 za fil
  • 300 g šećera - pola za biskvit, pola za grilijaž
  • 100 g prah šećera
  • 500 g putera - po pola ide za svaki fil
  • 200 g petit keksa
  • 300 g mlevenog keksa
  • 150 g badema
  • 70 g crne čokolade
  • prašak za pecivo
  • 6 kašika brašna
  • 1 kašika čokolade u prahu
  • malo mleka za namakanje kora i keksa

Jaja i puter treba izvaditi iz frižidera da bi se ugrejali na sobnu temperaturu pre početka pravljenja torte.

Priprema nije teška, mada mi se u prvom momentu učinila baš komplikovana. A stvarno nije.

Prvo se napravi grilijaž.

150 g badema istucite u krpi ili isecite onako ukrupno. 
150 g šećera karamelizujte i u njih ubacite bademe, pa izlijte tu smesu na prevrnutu tepsiju, malo pouljenu i pustite da se ohladi.
Kad se ohladi, sameljite u čemu već meljete ovakve stvari. meni to uspeva u onom sasvim običnom secku u kome sam pravila nekada dečije kašice.

Sledeće je da smućkate biskvit.
6 jaja umutite sa 150 g šećera.
6 kašika brašna, prašak za pecivo i jednu kašiku čokolade u prahu, a može ovde da se upotrebi i kakao, prosejte. 

Pomešajte prosejanu smesu sa umućenim jajima sa šećerom i izlijte u prethodno pouljen i pobrašnavljen kalup da se peče.
Ja sam pekla dve odvojene kore, a može i jedna u najvećoj tepsiji iz rerne, pa da se preseče posle na pola. 

Kore se peku na 180°C oko petnaest minuta, zavisno od rerne. Proveravajte ih, jer lako pregore. 

Kad ste samleli ušećerene bademe, vreme je da se napravi fil.

4 jajeta umute se sa 150 g šećera u loncu koji posle stavite na paru da se kuva. Mešati sve vreme. Obično uključim mikser na najmanji broj obrtaja i tako mešam smesu dok kuvam fil.
70 g čokolade za kuvanje ubacite u ovu smesu kad postane topla.
Kad je čokolada umešana i fil dobro skuvan, ostavite ga da se ohladi.

Na kraju se 250 g putera dobro izmiksa sa ohlađenim filom. 
U to se doda mleveni grilijaž i umeša varjačom.

Torta se ređa na sledeći način.

1. sloj - najdonji - biskvit
2. sloj - pola fila
3. sloj - petit keks - potopi se malo u mleko pa se keks samo ređa - ja sam ređala u dva sloja
4. sloj - pola fila
5. sloj - biskvit natoljen sa malo mleka
6. sloj - odgore i sa strane - mešavina keksa i putera

300 g mlevenog keksa prelije se sa 250 g istopljenog putera, doda se 100 g šećera u prahu i dobro promeša. Dodati malo mleka ako je tako lakše. Ja sam dodala skoro pola decilitra. Ovo naravno zavisi od vrste keksa koji koristite. Smesa treba da bude takva da se može razmazati po torti, ali nikako ne treba da bude tečna.

Nisam do sad nikada ovakvom smesom filovala tortu i bilo mi je čudno da je mažem preko torte, ali se ispostavilo da je to bilo baš lako uraditi. Smesa od keksa se lako nanosi i baš sam brzo i lako ovo uradila.

Videćete, ovo je jedna čvrsta, teška i povelika torta. lepo se ponaša u frižideru i lepo se seče - što se po slikama i ne može baš videti. Sekla sam je samo za slikanje na pola sata pošto sam je napravila, pa je prosleđena milici koja ju je tražila. 










 




No comments:

Post a Comment