Saturday, January 16, 2016

buzara


Naznanje uvek košta, nekad više, nekad manje. Košta makar propuštenog vremena zarad ne baš sasvim željenog iskustva. Moje veliko neznanje geografije koštalo me nekih izbora, donelo najveću sreću u moj život - moje tri milice, ali i ponešto komplikacija. Davnih dana izabrala sam da se udam za Dalmatinca, ne znajući zapravo da Dalmacija ima osunčano morsko lice koje sam volela, pa svi to vole, zar ne? i težu priču dalmatinskog zaleđa, sa kojim nisam imala snagu da se iznesem kad je došlo na to red u kasnijim godinama braka.

Pašticada i buzara deo su Dalmacije koju volim i koju ne želim da zaboravim. Ex, kao da je znao šta prebiram po mislima, doneo gambore - u svom stilu - poslednjih sati prošle godine. Dokupismo nešto dagnji, pa nam se na badnje veče buzara smešila iz lonca.




Oduvek buzaru pravim po receptu iz Bračne kuhinje Slavice i Igora Mandića, sem što se ogrešim o jedinu zabranu koju je u tom receptu dao - da se ne stavi kapula u buzaru, pa je recept koji ću dati recimo vojvođanski nastrojena verzija buzare. Pa - u kuhinji ništa nije zabranjeno, zar ne? - svakako je ovo buzara koju je jedna Bačkulja napravila u sred Beograda.




Upotrebljeni sastojci:


  • 2 kg gambora
  • pola kile smrznutog mesa dagnji
  • 6 čena belog luka
  • 2 crna luka
  • pola konzerve paradajz pelata
  • 1 dl maslinovog ulja
  • 2 kašike prezle
  • 2 kašike peršunovog lista
  • 3 dl suvog belog vina



Gambori se dobro operu.

Crni luk se samelje sa malo maslinovog ulja.

Na ostatku maslinovog ulja se kratko proprži sitno seckan beli luk i peršun, tome doda mleveni crni luk, promeša i proprži kratko, pa se dodaju se smrznute dagnje i gambori u to. Umešaju se prezle, poklopi i pojača vatra.

Razmuti se paradajz pelat sa belim vinom, prelije preko gambora, pusti da baci ključ, smanji vatra i krčka desetak minuta.

Skuva se testenina ili umesi dobar hleb za umakanje, i to je to. Odavde gledano u Dalmaciji je sve jednostavno i bajkovito ukusno - govori iz mene geografska neznalica vazda željna bajke. Makar ovo u tanjiru jeste bila kulinarska bajka.









No comments:

Post a Comment