Monday, April 24, 2017

kuglof sa kikiriki puterom i čokoladnom glazurom - Peanut Butter–Sour Cream Bundt Cake


U petak sam polagala ispit za licencu za nastavnika fizike. Mesec dana pre toga sam prvi put kročila na Filološki, da bih pokazala koliko znam engleski. Ni jedan od tih ispita nije bio planiran za ovu godinu, ali ko nas pita za naše planove, kad je očito da postoje neki viši planovi. U subotu sam, prvi put od ne znam otkad, spavala do devet. Ali sam zato u nedelju bila već u pola šest u svojoj kuhinji. Pustila sam najnoviju Gistro FM emisiju i krenula da plešem. Isplesah četiri kuglofa. Napunih se energijom, pa nazad na učenje. Invazija na Zagreb i trenersku NLP licencu, isplanirana odavno - čeka.




(please scroll down for recipe in English)

Ovaj je kuglof, trideset drugi recept koji pripremam po knjizi Cake Keeper Cake. Jutros se u društvu kuglofa sa jagodama i belom čokoladom, kuglofa sa pivom i kuglofa od palente sa smokvama, orasima i semenom komorača, uputio put Vračara da bude smazan u trpezariji škole u kojoj predajem. Mnogo je lepo kad imaš koga da častiš, a ja baš imam.




Jedan mi je dečak danas rekao, kad sam ga pitala šta se dešava, zašto je tako odjednom povučen - da je sam sebi dovoljan i da mu niko ne treba. Smrzoh se na te reči i rekoh mu to. Ma, jasno, pubertet donosi razne faze i odluke. Nadam se, brzo će izaći iz tog privida samodovoljnosti. Potrebni su nam ljudi, o koliko samo jesu. Ljudi sa velikim LJ. A ja ih sve više imam oko sebe. I već formiranih i onih koje sa radošću gledam kako iz dana u dan izrastaju. Srećna ja.




Potrebni sastojci:

  • 1 šolja (240 ml) kisele pavlake
  • 3 velika jajeta
  • 2 kašikice ekstrakta vanile
  • 2 1⁄4 šolje brašna, jednu šolju sam stavila speltinog
  • 1 kašikica praška za pecivo
  • 1⁄2 kašikice sode bikarbone
  • 1⁄2 kašikice soli
  • 1⁄2 šolje (115 g) putera
  • 1 šolja kikiriki putera ( ovo neizostavno morate da napravite sami - lako je, ali baš jako lako - samo se sirovi oljušteni kikiriki stavi u multipraktik i muti... muti...pa se učini da nema nade, ali se muti i dalje - tako jedno desetak minuta sa prekidima - i dobije se izvrstan  kikiriki puter koji može dugo da stoji u frižideru)
  • 1 1⁄2 šolje smeđeg šećera

za glazuru
  • 240 g čokolade za kuvanje
  • 2 kašike putera
  • 3⁄4 šolje slatke pavlake
  • Snickers čokoladica... u stvari trebalo bi ovde po originalnom receptu Butterfinger bar, čokolada sa punjenjem od kikiriki putera, ali to se kod nas ne prodaje, pa mi se činilo da je Snickers najbolja zamena.

Rernu zagrejati na 175ºC. Podmazati i pobrašnjaviti kalup za kuglof.

Smućkati kiselu pavlaku, jaja i vanilu.

Pomešati brašno, prašak za pecivo, sodu bikarbonu i so.

Puter, kikiriki puter i šećer mešati mikserom dok masa ne postane penasta. Toj masi dodavati redom: trećinu brašna, pola smese sa jajima, trećinu brašna, drugu polovinu smese i ostatak brašna. 

Na kraju mutiti minut sve zajedno, preliti u kalup i peći četrdesetak minuta. Obično prvo prekrijem kuglof da ne zagori odgore, pa ga poslednjih desetak minuta otkrijem.

Za glazuru je potrebno na laganoj vatri istopiti čokoladu i puter i na kraju u to umešati slatku pavlaku. Malo prohladiti pa preliti preko kuglofa. Čokoladica se iseče i pospe povrh glazure.




Ovaj se kuglof odlično pokazao, izašao je iz modle u jednom komadu. Sledeći put bih možda stavila još više kikiriki putera, za moj se ukus nije dovoljno osetio. A opet - mojoj se mami nije svideo, ona baš i ne voli kikiriki puter, pa joj je ukus bio prejak.





For the cake

  • 1 cup sour cream
  • 3 large eggs
  • 2 teaspoons pure vanilla extract
  • 2 1⁄4 cups unbleached all-purpose flour
  • 1 teaspoon baking powder
  • 1⁄2 teaspoon baking soda
  • 1⁄2 teaspoon salt
  • 1⁄2 cup (1 stick) unsalted butter, softened
  • 1 cup smooth peanut butter
  • 1 1⁄2 cups packed light brown sugar

For the glaze

  • 8 ounces semisweet or bittersweet chocolate, finely chopped
  • 2 tablespoons unsalted butter
  • 3⁄4 cup heavy cream
  • 1 Butterfinger bar (60 g), chopped



Make the CAKE
1. Preheat the oven to 350ºF. Grease a 12-cup Bundt pan and dust with flour. Whisk
together the sour cream, eggs, and vanilla in a large glass measuring cup.
Whisk together the flour, baking powder, baking soda, and salt in a medium bowl.
2. Combine the butter, peanut butter, and brown sugar in a large mixing bowl and
cream with an electric mixer on medium-high speed until fluffy, about 3 minutes,
scraping down the sides of the bowl once or twice as necessary.
3. With the mixer on low, add 1⁄3 of the flour mixture and beat until incorporated.
Add 1⁄2 of the sour cream mixture. Repeat, alternating flour and sour cream
mixtures and ending with the flour mixture, scraping down the sides of the bowl
between additions. Turn the mixer to medium-high speed and beat for 1 minute.
4. Scrape the batter into the prepared pan. Bake until a toothpick inserted in the
centre comes out clean, 40 to 45 minutes. Let the cake cool in the pan for
5 minutes, then invert it onto a wire rack to cool completely.
Make the GLAZE
1. Place the chocolate and butter in a heatproof bowl. Heat the cream in a small
saucepan over medium-high heat until it comes to a boil. Pour the cream over the
chocolate and butter and let stand for 5 minutes. Whisk until smooth.
2. Pour the warm glaze over the cake, letting it drop down the sides. Sprinkle the
chopped Butterfinger bar over the glaze. Let stand until the glaze is set, about 1⁄2 hour. Slice and serve. Store uneaten cake in a cake keeper or wrap in plastic and store at room temperature for up to 3 days.



This is thirty-second cake from Cake Keepers Cake cookbook, by Lauren Chattman, on my blog. This is the cookbook that I find out thanks to Joyce's food blog named Kitchen Flavours


I'm linking this post with Cookbook Countdown #16 hosted by 









3 comments:

  1. Ti si baš postala pravi majstor za kuglof. A usput još kao od šale polažeš i ozbiljne ispite Svaka čast!

    ReplyDelete
  2. E kad mi majstor kaže da sam majstor, onda je to baš velika pohvala. A ispite donosi život - ne žalim se - u mojim je to godinama privilegija.

    ReplyDelete
  3. Volim kuglofe,a tvojima sam odusevljena,kao i nacinom kojim ih prezentiras...

    ReplyDelete