Thursday, May 25, 2017

čokoladni kuglof sa tucanom ljutom paprikom - Chipotle Chocolate Bundt Cake




Trideset sedmi, a savršen! Kao, uostalom i prethodnih trideset šest koje sam napravila po knjizi Cake Keeper Cakes. Toliko se lako priprema, da je prosto za ne poverovati. A ukus koji mu daje tucana ljuta paprika ne može da se zaboravi - ostaje na nepcu neko vreme posle poslednjeg zalogaja, što je veoma prijatan osećaj. Eto, i ovaj je pokazao da je izbor kuvara za projekat: ispeći ću sve od korica do korica, odličan.





(please scroll down for recipe in English)


  • 1 3⁄4 šolja brašna
  • 3⁄4 šolje kakaoa
  • 1 šolja smeđeg šećera
  • 1 kašikica sode bikarbone
  • 1⁄2 kašikice tucane ljute paprike
  • 1⁄4 kašikice cimeta
  • 1⁄4 kašikice soli
  • 1 šolja mlaćenice
  • 1⁄2 šolje (120 gr) putera



Rernu zagrejati na 175ºC. Podmazati i pobrašnjaviti kalup za kuglof.

Ovde imam jednu novost - naišla sam na recept za premaz za kalupe za kuglof, koji, po rečima autorke, ne zakazuje. Moglo bi biti istina, jer ovaj kolač uopšte nije predviđen da se pravi kao kuglof, a ja sam ga stavila u svoj najzahtevniji kalup - i ispao je savršeno. Jeste, ostale su šare po kuglofu (od brašna na crnom kuglofu uvek ostaju šare), ali ako... ivice su bile oštre i nigde se nije zalepio.

Recept se sastoji u tome da se pomešaju iste zapremine brašna, ulja i neke biljne masti - ja sam stavila margarin. Možda može umesto biljne masti da se koristi i puter, ili svinjska mast, pokazaće vreme. Napravila sam smesu od po trećine šolje svakog sastojka i njom sam premazala kalup, a ostatak stavila u fižider za neki sledeći kuglof.




Sve suve sastojke: brašno, kakao, šećer, sodu bikarbonu, cimet, so i ljutu papriku pomešati.

U ovo umešati mlaćenicu, rastopljeni puter i vanilu. Ako nemate mlaćenicu - sipajte kašiku limuna u šolju mlakog meka i pričekajte par minuta - eto odlične zamene.

Gotovo!

Šta kažete - nikad lakšeg kolača! Mojoj se trećoj srećici jako svideo, a ona je moj najoštriji kritičar. Drugar, drugačijeg nepca, juče je preferirao klasičniji kuglof - tražio je od onog sa kajsijama drugo parče. Na poslu su danas ovaj hvalile koleginice... Razni ljudi - razne ćudi... ja preporučujem ovaj recept jer je neverovatno lako napraviti ga, i u odnosu na trud koji se ulaže u pripremu, kolač je fenomenalan. Originalno se pravi tako što se razlije u tepsiju, pa se seče u kocke. Od volje vam.

Peče se oko pola sata.


Ovaj recept šaljem Nataliji koja piše blog Mystic Cakes, koja je domaćica kuvarigrice Ajme koliko nas je..., koju već godinama iz meseca u mesec igraju blogerke našeg regiona. Tako je skupljeno hiljade isprobanih recepata sa slikama i pričama o pripremi jela.





  • 1 3⁄4 cups unbleached all-purpose flour
  • 3⁄4 cup unsweetened Dutch process cocoa powder
  • 1 cup packed light brown sugar
  • 1 teaspoon baking soda
  • 1⁄2 teaspoon chipotle chilli powder
  • 1⁄4 teaspoon ground cinnamon
  • 1⁄4 teaspoon salt
  • 1 cup buttermilk
  • 1⁄2 cup (1 stick) unsalted butter, melted
  • 2 teaspoons pure vanilla extract




1.Preheat the oven to 350ºF. Grease an 8-inch square baking pan and dust it with
flour, knocking out any extra.

2. Combine the flour, cocoa powder, sugar, baking soda, chilli powder, cinnamon,
and salt in a large mixing bowl. With a wooden spoon or electric mixer, stir in the
buttermilk, melted butter, and vanilla until just combined. It’s okay if there are still
a few lumps in the batter.

3. Scrape the batter into the prepared pan and smooth the top with a rubber
spatula. Bake until a toothpick inserted in the center comes out clean, about
35 minutes. Let the cake cool in the pan for about 10 minutes, invert it onto a wire
rack, and then turn it right side up on a rack to cool completely. Dust with cocoa
powder and cut into 9 squares.

4. Store uneaten squares in a cake keeper or wrap in plastic and store at room
temperature for up to 3 days.





This is thirty-seventh cake from Cake Keepers Cake cookbook, by Lauren Chattman, on my blog. This is the cookbook that I find out thanks to Joyce's food blog named Kitchen Flavours


I'm linking this post with Cookbook Countdown #17 hosted by 










13 comments:

  1. I love this bundt pan design!! A lot of cake, and looks so good!

    ReplyDelete
  2. A interesantno sad nešto slano i ljuto.A super ti je i tepsija za kuglof

    ReplyDelete
  3. Tih pola kašikice soli se stavlja u svaki kiglof da pojača slatkoću testa, a ljuta tucana paprika, istina je daje notu ljutine, za koju je najbolje da je isprobaš, teško je opisati. A veoma je ugodan osećaj na nepcu.

    ReplyDelete
  4. Ovo je za mene, pošto ja ne računam obrok bez ljute papričice, a u kombinaciji sa čokoladom sam se već susrela,i ukus me je oborio s'nogu.

    ReplyDelete
  5. Za sve one koji vole kuglof odličan predlog, a kalup fantastičan... već sam poželela da imam isti takav kalup u svojoj kuhinji!

    ReplyDelete
  6. Gde nabavljate te fantasticne kalupe? Hocu i ja ovakav!
    Posto imate veliko iskustvo sa kuglofima zanima me da li preporucujete silikonske ili klasicne?
    Ideja da napravite SVE kolace iz kuvara je odlicna. Pratim Vas u stopu i po Vasim receptima i ja pecem...
    Keep up the good work!
    Tijana

    ReplyDelete
  7. Hvala puno za pohvale i za podršku projektu da ispečem ceo kuvar. Ovaj je kalup stigao iz Amerike, doneo mi ga je moj drug. Ovo je jedan od Nordic Ware kalupa. Ti su kalupi izvrsni, ali su i skupi. Imam dva njohova i za par su klasa bolji od sledećeg najboljeg koji imam. Kod nas bih uvek pre preporučila ulaganje u silikonski kalup, jer su metalni koji se kod nas mogu kupiti dosta lošeg kvaliteta

    ReplyDelete
  8. HVALA Vam!
    Upravo gledam sajt i ne mogu da se odlucim koji je lepsi.
    Dogovaram se sa drugaricom koje da narucimo pa da razmenjujemo.
    Pitanje: koju velicinu Vi imate? Koja velicina se preporucuje u kuvaru?
    Da li ste probali bez ovog namaza?
    Citam komentare i svi kazu kako kolac izadje bez problema..
    Tijana

    ReplyDelete
  9. To sa razmenom kalupa je izvrsna ideja. Ja često pravim kuglofe, pa opet mi kalupi veći deo vremena stoje zaludni... Uglavnom se recepti odnose na classic sized bundt pans. To znači da su kalupi zapremine 2 do 3,5 litre, tj 9 do 12 šolja. Moji su svi uglavnom ovoliki. Moje je iskustvo da se svaki kalup mora podmazati i to baš dobro. I kad se podmažu, desi se da neki kolač ne izađe ceo iz kalupa. To umnogome zavisi i od testa, ali puno zavisi i od kalupa. Silikonski su tu nešto bolji, ali ja i njih podmazujem. naravno - Norcic Ware su bolji od svih, ali i njih je potrebno baš dobro podmazati.

    Na fejsu postoji grupa Kuglof - Bund cake. Pošaljite sliku svog kuglofa, ako vam nije teško, da možemo svi da vidimo i vrstu kalupa i kolač...

    ReplyDelete
  10. Da, videla sam. A sta mislite da Vi oformite slicnu grupu u Srbiji pa da pravimo kuglofe po
    tom Vasem kuvaru ili po zadatoj temi?
    Unapred prijavljujem sebe i moju drugaricu. Dakle, vec tri clana imate
    Tijana

    ReplyDelete
  11. Da, to jeste divna ideja, i jeste mi pala na pamet, ali je puno posla... a ovo mi je hobi. Jedva stižem da budem i deo grupa o kojima se neko drugi brine...

    ReplyDelete
  12. Upravo napravljen.
    Dovoljno socan, lak za pravljenje, cokoladast.
    A preporuceni premaz za kalupe je odlican! Nista se nije zalepilo u zahtevnoj modli.
    HVALA Vam sto postojite i imate ovako dobar hobi

    ReplyDelete
  13. Divan je osećaj kad nešto što radite svog srca radi prija još nekome! Hvala vam od srca za pohvale!

    ReplyDelete