Sunday, January 29, 2017

kuglof od palente sa višnjama i marcipanom



Marcipan, palenta i višnje u jednom zalogaju - kako to objasniti? Suptilna aroma marcipana u, od palente, rastresito robusnom testu hrskave korice i višnje koje osvežavaju svojim kiselkastim ukusom... ili... samo da kažem - odličan!



Ovo je još jedan od fenomenalno jednostavnih kolača sa sasvim malim tvistom, ali dovoljnim da kolač čini nezaboravnim, iz knjige Cake Keepers Cake. Trinaesti koji pravim, od sto koliko ih ima u knjizi. A sve želim da isprobam, jer svaki koji sam do sada napravila je bio savršen. Zato sam ih i odvojila na posebnu stranicu na blogu.


Ovaj sam kolač pravila od pola mere, pri čemu sam stavila duplo više palente nego što je u originalnom receptu, i nisam pogrešila - testo nam se veoma svidelo. Jedino sam omašila što sam ga stavila u rebrasti kalup za kuglof (takav sam imala u ovoj meri), idealno bi bilo staviti ga u onaj ravnih ivica - a taj je prvi na listi za nabavku. Mal(k)o su se višnje rasule, ali to nije uticalo na ukus ni malo.




Potrebni sastojci:

  • 700 g višanja
  • 85 g putera 
  • 60 g smeđeg šećera

  • 10 kašika brašna (80 g)
  • kašikica sode bikarbone
  • 1 šolja žute palente
  • 1/4 kašikice soli
  • 85 g putera
  • 1/4 šolje paste od badema, ili marcipana, to je 100g
  • 3/4 šolje smeđeg šećera (150 g)
  • 3 velika jajeta odstajala na sobnoj temperaturi
  • kašikica ekstrakta vanile
  • 1/2 kašikice ekstrakta badema
  • 1/2 šolje mleka

Rernu podgrejati na 175°C.
Podmazati i pobrašnjaviti pleh prečnika 22 cm. Ovako je po originalnom receptu, po kome se kolač ne peče u obliku kuglofa. Ja sam pola mere stavila u kalup za kuglof od 22 cm, i kolač je zauzeo pola kalupa.




Višnje dobro ocediti.

85 g putera i 50 g šećera zagrevati, pa u to dodati višnje i pustiti da prokuva. Smrznute višnje tek tek malo, a sveže toliko da odmeknu a da ne promene oblik.

Kašikicom prebaciti višnje na peki papir. Ja sam ih i ovde prvo ocedila, tako što sam ih prvo prebacila u cediljku iznad šerpe u kojoj sam ih kuvala. Sačuvati preostali miks putera i šećera.

Višnje poređati po dnu pripremljene tepsije.
Miks putera i šećera kuvati još 3 minuta, pa preliti preko višanja.

Za pripremu biskvitnog testa, pomešati brašno, prašak za pecivo, palentu i so.

Puter, marcipan i šećer mikserom mešati oko 3 minuta. Smanjiti brzinu miksera pa ulupati jedno po jedno jaje. Povećati brzinu i miksati 2 minuta. Umutiti ekstrakte.

Ovo nije moglo mojim mikserom, marcipan se nije dao mutiti, pa sam sve umiksala u multipraktiku sa noževima.

Sad opet smanjiti brzinu, pa umutiti 1/3 miksa brašna, pa pola mleka, pa 1/3 miksa brašna, pa drugu polovinu mleka, pa ostatak brašna.

Na kraju sve miksati maksimalnom brzinom oko pola minuta.

Smesu izliti preko poređanih višanja.

Peći oko 40 minuta. Proveriti čačkalicom.

Ostaviti 5 minuta da se odmori posle pečenja.

Okrenuti kolač i ohladiti ga do kraja.

Posuti šećerom u prahu.









Ovaj post šaljem Frani, koja piše blog ŽIV - Žlicom i vilicom, a koja je domaćica kuvarigrice Ajme koliko nas je... za mesec januar 2017. godine, sa temom: višnje.








2 comments:

  1. Kuglof je božanstven, obavezno ću ga probati baš sa tvojim sastojcima.

    ReplyDelete
  2. Draga Dubravka, od srca preproručujem. I nas je iznenadio koliko je dobar.

    ReplyDelete