Tuesday, July 4, 2017

čokoladni kuglof bez brašna i šećera




Evo jednog kolača koji nas je oduševio. U potrazi smo za bezglutenskim slatkišima već neko vreme i konačno smo našle odličnu poslasticu u kojoj nema brašna. Dok je nismo napravile, nismo ni same verovale da je moguće... A kad smo ga napravile, opet smo ostale u čudu kako je moguće da je toliko dobar...





Gledate li možda Kitchen TV? Ima svakakvih emisija, nemam baš živaca za svaku od njih, ali Aleksandrina emisija Čini i začini mi se jako sviđa. Taman je po mojoj meri i mom ukusu - vazda neka iznenađujuća kombinacija sastojaka, poneka zanimljiva pričica o istoriji jela ili sastojka, upakovana u, danas tako retku, urbanu atmosferu - bez, sasvim nepotrebnog, keženja i preterivanja kojim obiluju druge emisije. Na njenom blogu Porodične gastronomije smo pronašle recept, koji smo sasvim malo promenile, u skladu sa trenutnim odnosom cena oraha i lešnika.





Potrebni sastojci:
  • 350 g svežih urmi
  • 1 pomorandža
  • 75 g putera
  • 150 g crne čokolade
  • 5 jaja
  • 3 supene kašike kakaoa, plus još malo za posipanje kalupa
  • 1 kašičica sode bikarbone
  • 300 g mlevenih lešnika



Uključite rernu na 180°C. Podmažite kalup za kuglof i pospite ga kakaom.

Urme očistite od koštica, stavite u činiju, prelijte ceđenim sokom pomorandže, dodajte rendanu koricu pomorandže i ostavite da odstoje preko noći.
Rastopite čokoladu i puter na pari i ostavite sa strane da se malo prohladi. Razdvojte belanca od žumanaca i belanca umutite sa prstohvatom soli u čvrst sneg.
U blender stavite urme zajedno sa sokom koji nisu upile i sameljite u finu pastu. Dodajte žumanca, kakao i sodu bikarbonu i sve ponovo izblendirajte. 

Dobijenu smesu prebacite u veću činiju, pa dodajte mlevene lešnike i dobro promešajte, a potom dodajte i rastopljenu čokoladu sa puterom i još jednom promešajte. Malo po malo dodajte sneg od belanaca i nežno sjedinite. 

Prebacite smesu u kalup i pecite u zagrejanoj rerni na 180°C oko sat vremena.
Izvadite iz rerne i ostavite na rešetki da se potpuno ohladi. Izvrnite kuglof iz kalupa na tanjir.

Kolač je odličnog ukusa, dovoljno je sladak i izvrsno mek u sredini, kako i treba da bude dobar čokoladni kolač. Lešnike smo namerno mlele malo krupnije, jer tako volimo. 

Pretpostavljam da bi ova smemsa bila odlična i za koru za torte i za mafine.







Kuglof sam na kraju, jeretički, ipak malo posula šećerom u prahu - tako je malo fotogeničniji... To malo šminke ne narušava njegovo bezšećerno bezglutensko savršenstvo.

Zanimljivo je da su u jednoj fest popularnoj facebook grupi listom žene pitale da i je kolač zagoreo. Zapravo nije zanimljivo što su to pomislile, nego što do tih komentara ja nisam ni pomislila da bi nekome mogao tako izgledati. A on je fenomenalno dekadentno crn - i nimalo, ali nimalo nije zagoreo. Proverila sam za svaki slučaj, na ono malo ostataka što stoje u kuhinji... I sve mi se više sviđa tako crno crn...


4 comments:

  1. Vrlointeresantan recept. Uvek sam zainteresovana za recepte ovakve vrste

    ReplyDelete
  2. Kolac je odlicnog sastava ,volim sve namirnice(moj muz,ja i ne jedem slatkise,heheh),tako,kad prođu vrucine i g.o.,moram da ga isprobam.

    ReplyDelete
  3. Pravila sam ga vise puta vec, preeeleeeep je, omiljena poslastica... nekad stavim ceo limun nekad narandzu, da bude drugaciji ukus i da nam ne dosadi stalno isto...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jako mi je drago da vam se sviđa! Moraću i ja da probam da menjam sastav malo.

      Delete