Thursday, November 29, 2018

posna pita sa koprivom


Ono onomad kad sam kupila puno koprive, napravila sam od nje i fenomenalnu čorbu sa karfiolom i odličnu proju i ovu pitu. Pitu smo pojeli u slast, vrlo brzo. Dete je čak ponelo u školu, ne bi li pokazala nevernim tomama da, kao vegan, jede ukusnu hranu. I za živo čudo istih... nevernih, svidela im se ova pita. Dok im nije rekla da je u piti tofu, kad su počeli da se predomišljaju. A morala je to da im kaže, jer nisu dotle ni primetili, toliko liči na pitu sa sirom...






Sviđa mi se ukus koprive u jelima - ima neku oporost, koja mi prija, za razliku od slatkog ukusa spanaća koji mi isto prija, ne mogu da poreknem. Samo mi ove jeseni nekako kopriva prija više. Pijem poslednjih nedelja i puno čaja od koprive - pomešam dve kašikice sušene koprive sa kašikicom zelenog čaja (kod Kineza ga ima po povoljnoj ceni u baš dobrom kvalitetu) i zasladim kašikicom meda. Znam, znam... zeleni se ne zaslađuje... ali ja volim ovako i tačka.

Potrebni sastojci:

  • pregršt koprive - oko pola kile
  • 250 g tofua, iseckanog na kockice
  • dve šake semena suncokreta
  • kore za pitu - oko 300 g
  • ulje za premazivanje kora
  • so i biber po ukusu
  • veza peršuna ili još bolje - korijandera

Lišće korijandera (koji još zovu i kineskim peršunom) kupujem na istoj tezgi gde i tofu, gde i bok choi i još poneko egzotično povrće - kod jedne ljubazne Kineskinje na malenoj pijačici u sred starog dela kineskog tržnog centra. Ne znam je li hranljivo kao i peršunov list - koji obilno koristim zbog njegovog dejstva na urinarni trakt, ali jeste mirišljavije.

Na sveznajućem netu kažu da list korijandera sadrži A vitamin, vlakna, kalijum, gvožđe i kalcijum. Ima antifungicidno, antiseptičko i antioksidantno dejstvo. Olakšava simptome kod akni, bubuljica, ekcema i gljivičnih infekcija. Leči upalene procese vezane za artritis. Sprečava opadanje kose (ako ga primenjujete lokalno). Smanjuje nivo lošeg holesterola i pomaže kontroli visokog krvnog pritiska. Pomaže i kod digestivnih problema - sporog rada creva, povraćanja, gasova i kiseline. Pomaže i kod anemije.

Priprema pite: Navući neke rukavice i opleviti koprivu - skinuti listove sa debljih peteljki i dobro oprati. Pa procediti, prosušiti i iseckati.


Skuvati koprivu, kao što kuvate spanać za pitu sa spanaćem - u sasvim malo vode, tek da odmekne.


Procediti, iseckati, pomešati sa korijanderom i tofuom i začiniti. Malo i pouljiti, ako volite masniju pitu.

Seme suncokreta blago propržiti - paziti da ne zagori. Ove semenke mogu da se pomešaju sa nadevom, ili da se stavljaju između kora, što ja volim više. Tako ostanu hrskavije.



Ređala sam po tri kore. Svaku sam namazala mešavinom maslinovog ulja i vode i posula semenom suncokreta.



A na gornju koru na skoro celu površinu sam rasporedila nadev od koprive i tofua.




Pola pita sam pravila sa suncokretom i u nadevu.
Ostavi se oko petina kore nenadeveno, da bi se lepše slepila na kraju uvijanja.



Uvijala sam rolate i od ove količine sastojaka sam dobila četiri izdašne urolovane pite.



Pita se peče oko pola sata na 200°C.



Ovo je četrdeseta pita koju objavljujem na blogu - nakupilo se, što slanih, što slatkih..., a sve ih možete videti na stranici sa pitama. 






No comments:

Post a Comment