Sunday, May 5, 2019

posni 'španska pita' kuglof


Sećam se kako mi je, davnih dana, poznanica pripovedala hvalospeve o ovoj piti, koju ume da napravi samo njena mama. Kako dotad nisam imala prilike da je jedem, očekivala sam neko kulinarsko majstorstvo.

Kad sam se raspitala, ispade da tu nema nikakve majstorije. Malo koje jelo se jednostavnije priprema od ovog. A opet, mora se priznati da ga ukus, onaj koji svi vole, plasira među kulinarska majstorstva. 







Kada god vam dolaze gosti u čiji ukus niste potpuno sigurni, ovaj kuglof slobodno uvrstite u jelovnik. Bar su još tri dobra razloga za to:

1. Nećete se namučiti pripremajući ga. 
2. Sigurni možete biti da će se uz bilo koje jelo, koje poslužite, lepo složiti. 
3. Kuglofasta verzija obavezno izmami i po koji uzdah-kompliment.




Ubaciti palentu u kuglof i nije neki kunst, mogli biste pomisliti.
I biti sasvim u pravu. 
A baš zbog toga što je tako lako i uvek dražesno izgleda na stolu - samo napred!

Evo linkova ka receptima za kombinacije palente i kuglofa koje sam do sada podelila na blogu:



Mnogi recepti, još uvek strpljivo, iščekaju svoj red. Tako je španska pita čekala, nekoliko godina bar, da bi konačno bila servirana na jednoj krasnoj, slasnoj večeri. 

Slika onoga što je uspelo da dočeka da bude uslikano govori bolje od svih opisa, zar ne?





Potrebni sastojci:

  • 3 šolje brašna
  • 3 šolje palente
  • 3 šolje kisele vode
  • 2 šolje ulja
  • kašikica soli
  • 1 prašak za pecivo
  • 3 kisela krastavčića
  • jedna crvena paprika, može biti i kisela, a ne mora - mi imamo seckane paprike u zamrzivaču, pa sam stavila tu
  • pola šolje rendane šargarepe
  • so po ukusu
  • mlevene semenke bundeve, suncokreta, susama i lana - za posipanje kalupa
Ovog puta koristila sam šolju od 120 ml, tj pola američke mere za šolju.




Rernu zagrejte na 200°C.

Sve suve sastojke izmešati.

Dodati ulje i kiselu vodu i sjediniti.

Izrendati šargarepu, pa ubaciti u smesu. Ja sam je, ovog puta, samlela u onom malom blenderu za bebi kašice - ne na skroz sitno da bude kaša, već onako - da ostanu gromuljice.

Krastavčiće i papriku iseckati, pa dodati u testo.




Nauljite kalup za kuglof i pospite ga mlevenim semenkama lana, susama, suncokreta i golice.

Izručite testo za špansku pitu u kalup i poravnajte po vrhu.

Pecite oko 20 minuta ili dok lepo ne porumeni.

Ovaj je kuglof delikatne strukture, jer smesa nije povezana jajima. Po vađenju iz rerne, dobro ga je ostaviti malo u kalupu da se prohladi i stegne, pa ga izvrnuti. Seći ga tek kad se potpuno ohladi.







No comments:

Post a Comment