Saturday, May 4, 2019

posna pita sa krompirom i šampinjonima


Kad budete pročitali listu sastojaka u kojoj su sojine ljuspice i pivo, sigurno ćete se zapitati jesam li sva svoja. 


Mislim, pravila sam i  objavila pita i pita, ali sam se i ja pitala šta će od ove pite ispasti. Ispalo je tako da su gosti (vrlo naročiti i naočiti gosti, valjalo bi da naglasim) hvalili i u slast pojeli - pa vas molim da razumete to što sam slikala samo dva preostala parčeta posle gozbe.


Preporučujem da pitu napravite čim pre. Vredi svakog truda, a ne zahteva puno truda. Prijaće vam da vas hvale, videćete.







Do sada sam objavila samo 28 slanih i 14 slatkih pita. Taj broj ni blizu ne odslikava moju strast za pravljenjem pita.


Lako je pitu napraviti - onu od gotovih kora. Kažu mi iskusne domaćice da je lako i kore razvući... e, to ću nekad, jednom, kad budem stigla tome da se posvetim. Za sada ovako  - uživam samo u ubacivanju novih kombinacija ukusa u kupovne kore.


Pravo da vam kažem, bila sam poprilično sumnjičava kako li će ova pita ispasti. Našla sam je na Coolinariki, a šta god sam tamo pronašla, bilo mi je tako baš cool, pa sam se u pustila u avanturu da je napravim za prvi susret sa budućim Prijateljima. Da, prija to be... to je sad moj status, dok mi se prva milica priprema za venčanje.


Nije ovo prva pita sa sojinim ljuspicama, koju sam pravila, a jednako je sjajna kao i posna pita sa sojinim ljuspicama i grilovanim tikvicama.



Ne znam da li će ijedna pita ikada pobediti našeg kućnog favorita, pitu koju već drugu deceniju pravim žmurećki: pitu od praziluka i integralnog pirinča.  Između ostalog i zato što je jako laka za napraviti. Koliko je lako za ispeći ovu pitu, toliko je neverovatno koliko sam za nju dobila pohvala. Ne-ve-ro-vatno mnogo mljackanja za našim stolom! 


Mada... ova od sinoć, na slikama ne baš reprezentativno predstavljena, sigurno ima potencijala da postigne isti skor.


A ova, sa sočivom, blitvom i fetom, nije odavno bila na meniju, jer smo uveliko prešli u vegansku priču. Toliko je ukusna da ću je sigurno veganizovati uskoro. Ali jeste sinoć bila jedna sa blitvom i tofuom, o čemu ću pisati uskoro. Sad prvo ovaj super recept.










Potrebni sastojci:


  • 1/2 kg kora za pitu 
  • 2 glavice crnog luka
  • 2 veća krompira
  • 80 g sojinih ljuspica
  • 500 g šampinjona
  • 100 ml maslinovog ulja
  • 250 ml piva
  • so i biber po ukusu





Sojine ljuspice potopiti u toplu vodu.

Luk iseckati i lagano izdinstati. 

Dodati, na krupnije narendan, krompir i proceđene sojine ljuspice, pa dinstati dalje.

Dodati šampinjone iseckane na listiće i dinstati dok sva voda ne ispari. Posoliti po ukusu. Pobiberiti obilno.


Ređati red kora reda nadeva dok se ne utroši nadev.

Poslednju koru premazati mešavinom piva i ulja.

Iseći pitu na kocke, zaliti pivom i uljem i peći na 190°C oko pola sata, prvo prekriveno peki papirom, pa skloniti papir da pita lepo porumeni.













2 comments:

  1. Postovana,"Kato" dakle svi komplimenti od domacice slicnog tipa.Recepti su mastoviti, neobavezujuci, jasni u smislu pripreme i fantasticni. Masti nepca na volju, trenutnog raspolozenja i mogucnosti! Bajno! Kombinacije i igrarije zelja.Hvala.Tatjana Kanjevac

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno za ovaj komentar! Vrlo sam polaskana. Ovo je moj hobi i moj način života. I divno je čuti da se nekome sviđa. beskrajno vam hvala.

      Delete