Sunday, December 8, 2019

savršeni posni zalogaji od karfiola


Obožavam karfiol. A ovih dana sam ga još i nekako posebno željna. A Lidl, koji mi je na putu kuća posao, je cele jeseni odlično snabdeven karfiolom po stvarno dobroj ceni. Zato nam je frižider, već neko vreme, pretrpan karfiolom. To više sigurno nikada neće biti slučaj, pošto sam pronašla ovaj jednostavan recept za savršene hrskave zalogaje od karfiola i još samo pet sastojka, bez kojih kuhinja nije nikada...







Danima već mislim na to kako smo nekada pohovani karfiol pravili makar jednom nedeljno. Onako, kao prilog, uz sve i svašta. Zapravo, nema tu mesta množini - dok su deca bila mala, moja ga je mama pravila bar jednom nedeljno - nisam ja tu učestvovala. Sem što sam ga jela. Ona bi, onako usput, dok pravi ručak, ovlaš skuvala karfiol, pa bi uvaljala komadiće u brašno, pa jaja... Pa ispadne jedno još, veoma ukusno, brdo na stolu koje očas smažemo.
E sad, kako u našu kuhinji jaja više ne svraćaju, nema mesta ni maštanju o klasičnom pohovanom karfiolu. Mada se ozbiljno oštrim da, ipak, zamolim mamu da ga napravi kad nam, za Božić, dođe Ivona.


Ovo jelo je izuzetno ukusno. Zapanjujuće i iznenađujuće ukusno, u stvari. Hrskavo, ljutkasto, meko u sredini, zapravo se sredina topi u ustima.
Uz to je i istinski zdravo - em nema holesterola od jaja, em skoro da nema ulja, pošto se sve peče u rerni, a ne prži u ulju u tiganju.
Pojele smo ga stojeći, nije stiglo da pređe tih metar dva do trpezarijskog stola. Ni za slikanje nije bilo vremena. Dopuniću slikama nekog od sledećih izvođenja.






Potrebni sastojci:
  • 1/2 veće glavice karfiola, iseckane na cvetiće
  • ulje za premazivanje
  • 1/4 šolje brašna, a može i sasvim sitno mlevenog badema
  • 1/4 kašikice praha od belog luka
  • šolja nekog biljnog mleka
  • prezla - nekoliko kašika
  • 1/2 šolje nekog ljutog sosa ili kašika dve ljute paprike
  • nekoliko kašikica ulja






Podgrejati rernu na 200°C.
U veliku tepsiju staviti peki papir ili silikonski podmetač za pečenje (živeo Lidl sa svojom povoljnom ponudom kvalitetnih kuhinjskih koještarija). Ili prosto nauljiti tepsiju.
Uzeti četkicu i karfiol premazati uljem, pa ga staviti u neku posudu koja ima poklopac. Posuti brašnom, dodati beli luk u prahu, ovlaš posoliti i dobro protresti posudu. 
Ovako pobrašnavljen karfiol, cvetić po cvetić, umočiti u mleko, pa uvaljati u prezle i  ređati po podlozi za pečenje.
Peći oko 25 minuta, pa ga izvaditi iz rerne.
Pomešati ulje ili veganski puter sa nekim ljutkastim sosom. Ja sam samo stavila kašiku mlevene ljute paprike u oko pola šolje maslinovog ulja, jer se ispostavilo da je ljutom sosu sa police u frižideru odavno istekao rok. Nismo ljubitelji ljutog... mislim bili do sada. Sledeći koji budemo kupili će se sigurno brzo potrošiti. 



Pečeni karfiol sam premazala ovom smesom, svaki komad posebno, pa vratila da se peče još petnaestak minuta. Na kraju se može uključiti gril na oko 5 minuta. Paziti da ne pregori.







Ovaj sam recept našla na još jednom odličnom blogu veganske hrane Chocolate Covered Katie, na kom se zove cauliflower buffalo wings
Moraću da potražim taj buffalo sos, ne bih li se setila ukusa krilaca koje sam nekada jela po tex-mex restoranima i koji ljudi širom sveta toliko slave. Za sada i ovako je sasvim dobro. Super zapravo, jer pronađosmo još jedan odličan jednostavan recept za posni comfort food.
A znate li šta je najlepše od svega? Konačno, posle podužeg vremena, nešto što sam napravila je Kseniju istinski oduševilo.  Nema lepšeg osećaja.
Probajte ovaj recept i javite mi jesam li u pravu.









No comments:

Post a Comment