Monday, March 30, 2020

krem čorba od kelja



Volim kelj, a to me činilo izuzetkom u našoj kući čak i kad nas je bilo puno ukućana. Sada nas 50% voli kelj, pa mi se ne isplati da ga pravim, jer se jedna glavica kelja jede celu nedelju, a toliko ga baš i ne gotivim... Opet, pred ovu sveplanetarnu kataklizmu, kupila sam jednu prelepu glavicu kelja, koja tužno vene među ostalim zalihama u frižideru...
A juče je David Lebovitz objavio ovaj recept, pa...





Ako, kojim slučajem, i kod vas neka glavica kelja čami u frižideru, evo još koja ideja kako da je iskoristite:


I tek sad, pretraživanjem recepata sa keljom, na koje želim da vam skrenem pažnju, vidim da izgleda nisam na blog stavila svoje omiljeno jelo sa keljom - varivo sa krompirom... E pa, do nekog sledećeg kelja, ništa od toga...



Nije loša ova čorba. Ima malo jači ukus zbog kumina koji sam u nju stavila ( a koji ide i po receptu), ali je meni prijala.

Ideja da od kupusa može da se napravi krem čorba mi do juče nije uopšte ni pala na pamet. Ovakva čorba se može praviti i od običnog kupusa, makar tako tvrdi David. Izgleda da ovako nešto tradicionalno jedu u Norveškoj. Eto, sada možemo i mi. Makar kelja i kupusa imamo koliko volimo.




Potrebni sastojci:

  • 2 krompira
  • kašikica - dve soli
  • 4 kašikice kumina (caraway), a može i kima (cumin), semena anisa, crnog luka, celera ili komorača
  • oko 50 g sojinog maslaca ili maslinovog ulja, 
  • 1 osrednje velik luk
  • kelj od oko 700 g
  • pola litre biljnog ili običnog mleka
  • 2 kašike limunovog soka ili sirćeta



Luk iseckati na sitno.

Kelj podeliti na tri dela i dve trećine iseći na trake.

Krompir oljuštiti, iseći na kockice, preliti sa pola litre vode, blago posoliti i kuvati petnaestak minuta dok ne odmekne. Skloniti sa vatre i ostaviti.

U posudi sa debljim dnom, na srednje jakoj vatri, oko tri minuta tostirati kumin sve vreme mešajući, da lepo zamiriše. Izručiti ga iz šerpe u neki tanjirić i sačuvati da se sa njim pospe čorba pre služenja. 

U tu istu šerpu, sad uliti 2 kašike masnoće koju koristite, pa na njoj dinstati luk, dok ne postane staklast. Umešati nazad onaj kumin iz tanjirića. Ja sam umešala samo pola, drugu polovinu sam ostavila za posipanje. I sa to pola količine kumina, ukus čorbe je dobrano pikantan. A spadam u one koji baš vole ukus kima.

Jednu trećinu isečenog kelja umešati u prodinastan luk. Posoliti, pobiberiti i dobro izmešati. Poklopiti i dinstati na osrednjoj vatri, često mešajući, sve dok kelj ne odmekne. Možda će trebati da dodate malo vode, ne više od pola decilitra. A možete dodati i još malo masnoće.

Kad kelj u loncu svene, dodati drugu trećinu kelja i ponoviti mešanje, poklapanje, otklapanje, mešanje... dok i ovaj deo kupusa ne omekša dobro.

Skinuti lonac sa vatre, dodati kuvani krompir sve sa vodom u kojoj se kuvao. Dospite sad i mleko. Štapastim mikserom izblendati sadržaj šepre dobro.

Treću trećinu kelja treba posebno fino iseckati, na tanke froncle. Najfinije što umete. U dubljem tiganju ili woku dobro ugrejati puter ( ili ulje) dodati fino iseckan kelj, pa posoliti i pobiberiti. Pirjati dok kelj ne svene.

Ovu trećinu kelja dodati izblendanoj čorbi. Dosuti limunov sok ili sirće i dobro promešati.

Čorbu možete poslužiti na milion načina. Ja volim da je pospem seckanim semenkama. Možete dodati onaj kumin koji stoji negde u tanjiriću... Ili umešajte sveže začine ili malo sira ili krutone od hleba ili...








No comments:

Post a Comment