Tuesday, March 31, 2020

pita sa pečenom bundevom



Imam običaj da kupim nekoliko kila bundeve odjednom. Ispečem je i tako pečenu držim u frižideru. Tako sam spremna za sve recepte u koje ide pire od bundeve iz konzerve, kao što je ovaj.
Verujem da bi ovaj recept bio savršen i da se stavi rendana sveža bundeva, kakvu obično stavljamo u bundevaru.



Ovako pečenu bundevu stavljam u kolače odavno - otkako je u kuću ušao jedan mali kuvar u izdanju Mladinske knjige sa receptom za mafine od bundeve. Recept je za svaku preporuku. Milion puta sam ga napravila.

Evo linka za taj, i još nekoliko recepata sa pečenom bundevom:
- najčešće pravljeni mafini u našoj kući
- božanstven posni brauni sa bundevom
- kuglof od bundeve sa žalfijom
- posni mafini od bundeve sa makom
- posni kuglof od bundeve
- namaz od patlidžana, bundeve i lešnika
- čokoladni kolač sa bundevom




Petnaesti dan karanatina zbog virusa Covid-19. Sve ovo pišem i nadam se, jednom kad budemo čitali ovaj post, reći da smo zalud dizali frku.
Mada, kad sam odlgledala konstelaciju koju je Helingerova supruga postavila u februaru, ne mogu biti baš optimistična. Družićemo se mi sa ovim virusom još dugo, jer ima puno toga da nas nauči. a nismo slavni po kapacitetu da se dozovemo pameti.

Elem, da se vratim receptu.
Pita je fantastična.
To je za pitu rekla Ksenija, a ko zna Kseniju, zna da ona ne daje tako lako komplimente za ono što skuvam. Posebno otkako kuva sama. A kuva za čistu desetku.
A pita stvarno jeste jako dobra.








Potrebni sastojci:


  • 3 šolje pečene bundeve
  • par kašika maslinovog ulja
  • 1 šolja šećera
  • 1 kašika melase (može i bez ovoga)
  • 2 kašikice cimeta
  • 1/4 kašikice muškatnog oraha
  • 1/4 kašikice mlevenog karanfilića
  • 1 kašikica đumbira u prahu
  • 1/2 šolje sitno seckanih oraha
  • 1/2 šolje suvog grožđa (opciono) ( a može se suvo grožđe potopiti i u rum)
  • prah šećera za posipanje
  • pola šolje ovsenih pahuljica
  • 12 kora za pitu
Rernu podgrejati na 180°C.

Sve sastojke, osim kora za pitu i prah šećera, zbućkati u jednu posudu. 
Ja sam prvo izblendala blenderom bundevu, šećer i začine, pa sam dodala orahe, ovsene pahuljice i grožđice. Ne mora tako. Može se bundeva i samo dobro izgnječiti viljuškom.

Ređati po dve kore. Prvu namazati mešavinom maslinovog ulja i vode, pa malo posuti šećerom. Drugu samo premazati mešavinom ulja i kisele vode.

Ovo posipanje šećerom prve kore, daje da se kore ne zalepe jedna za drugu i da budu prhke. 

Punjenje podeliti na 6 delova, pa ravnomerno sipati na rub uže ivice kore. Oko 4 kašike punjenja ide na jedan par kora.




Uviti rolat, pa premazati maslinovim uljem spoj i postaviti u tepsiju tako da taj spoj bude dole.

Tepsiju postaviti u donji deo rerne. Peći oko pola sata. 

Posuti prah šećerom po želji, pred samo služenje.





Recept ,koji sam malo modifikovala, sam pronašla ovde.








4 comments: