Saturday, March 27, 2021

posni čokoladni kuglof sa višnjama


Još jedan fini posni kuglof u kolekciji - kombinacija ukusa koja uvek uspeva - višnje sa čokoladom. Brzo se pravi, nije previše sladak - taman kako treba za običan kolač, običnim vikendom, kad ni nemate elana za puno kuvanja.



Potrebni sastojci:

  • 1 šolja belog brašna
  • ½ šolje nekog integralnog brašna, ja sam imala ražanog 
  • ⅓ šolje kakao praha
  • 1 kašikica sode bikarbone
  • ½ kašikica soli
  • 1 šolja šećera
  • ½ šolje ulja - maslinovog, kokosovog...
  • 1 šolja kafe
  • 1 kašikica ekstrakta vanile
  • 2 kašike sirćeta
  • 300 g višanja





Rernu zagrejati na 175°C.

Kalup u kome ćete peći kolač podmazati uljem i posuti kakaom. Za ovaj kolač savetujem silikonski kalup. Vrlo je nežne teksture, pa nisam sigurna da li bi, pri vađenju iz nekog čvršćeg kalupa za kuglof ostao ucelo.

Prosejati zajedno kakao, brašna, sodu bikarbonu, so i šećer.

Pomešati ulje, ohlađenu kafu i ekstrakte koje imate.

Pomešati sve sastojke, pa u smesu usuti sirće i brzo promešati, tek toliko da se sirće ravnomerno rasporedi.  

Umešati višnje. Presuti u kalup.


Peći oko pola sata. Konsultovati čačakalicu da odredite je li kolač gotov.

Nemojte ga odmah vaditi iz kalupa, potrebno je da se malo prohladi, da bi bio čvršći. Ako hoćete da bude kompaktniji, dodajte jednu kašiku čia semenki u testo, prethodno natopljenih u toploj vodi. Ja to obično uradim, ali mi se činilo da ovde ne treba. I bila sam u pravu - kolač je zadržao čvrstinu, ali je bio baš na ivici da pukne.


Ohladiti ga, posuti prah šećerom ( ili ne) i uživati.








No comments:

Post a Comment