Sunday, May 10, 2020

posne bukovače sa povrćem iz rerne



Podseća me na ribu - kaže mi moja mala-velika veganka, dok se još miris širio iz rerne. Kažem joj - tako smo nekada pekli ribu, na povrću, zato ti liči. Ne sećam se - kaže ona, mama, znaš li kad je to bilo...




Ova sva ujdurma oko karantina, policijskih sati, bolesti, teorija zavera - svega što nismo mogli zamisliti da bi nam se moglo desiti, koliko još početkom marta, uvela me u neko prilično uspavano stanje. Spavala, pravila testove iz fizike, pregledala iste, slušala Gistro FM (poslušajte poslednju epizodu, čarobna je),  kuvala i jela...




I izmišljala poneku malecku avanturičicu, sasvim malenu, malecku, tek da bude nešto novo. Tako sam nabavila od jednog sjajnog momka, kog možete pronaći na fejs nalogu Pecurke Sitake, dve kese iz kojih mogu da niču pečurke. Em sam našla namenu kupatilu koje trenutno niko ne koristi, em se igram imajući iluziju da radim nešto korisno - nešto kao uzgajam, hah.


Ova levo gužva na slici je juče ubrana, i imala je masu oko pola kile. Ove gužvice desno će me, koliko za dan-dva,  poterati u potragu za novim receptima sa bukovačama.

A, sad kad sam ubrala svežu bukovaču, čini mi se da ću teško kupovati onu pakovanu u radnjama. Razlika je poprilična.


Ono što sam ovog puta napravila nije baš neki kunst napraviti. Lako je - uzmeš pregršt svežih sastojaka i zapečeš ih u rerni. Vrlo prosto je menjati ovaj recept - samo sastojke odaberite prema onome što volite.

Kseniji se svidela pečena šargarepa, a ja sam i dalje fascinirala pečenom kelerabom - pa smo se trampile za zalogaje.

Krompirići u ovom jelu prijaju onoliko, a bukovača, svojom teksturom i ukusom, stvarno daje onaj šmek koji bi dala neka riba.





Potrebni sastojci:

  • 500 g bukovača 
  • pola kilograma mladih krompirića
  • 3 šargarepe
  • 3 sveže paprike
  • 1 keleraba
  • 1 mladi luk
  • 1 mladi beli luk
  • 4 paradajza
  • so i biber po ukusu
  • malo peršuna i bosiljka ili nekog drugog začinskog bilja po želji
  • neko kvalitetno ulje




Rernu zagrejati na 200°C.

Iseći krompir na kriške ili ga ostaviti ucelo, ako su krompirići mali. 

Šargarepu iseći na kolutove, kelerabe iseći na kockice veličine koliki su i krompiri, svežu papriku na rezance, pečurku bukovaču na trake.

Pomešati isečeno povrće i poređati ga posudu za pečenje.
Posoliti, pobiberiti i umešati začinsko bilje po ukusu.

Samleti paradajz i razblažiti ga vodom. Koliko? pa onako, ne baš puno, jer će i samo povrće pustiti vodu dok se peče. ja sam vodom otprilike uduplirala smesu. Dodati malo ulja i ovim preliti povrće. E sad, ovde ulje i ne mora, ako ne želite. Mi volimo malo podmašćenija jela, pa sam stavila podmazala tepsiju i u smesu sa paradajzom dodala dve kašike maslinovog ulja.

Peći u rerni dok voda ne ispari. Ja sam ga pekla na 200°C, oko 40 minuta. Dva puta sam promešala, da bi se ravnomerno ispeklo.




Recept možete pronaći na internetu uz ime određenog Oca Gavrila, u verziji za post na vodi. Pošto ga dele samo sajtovi koji nemilice dele kopirane recepte uz nelegalno preuzete fotografije, bez navođenja autora, ne stavljam nijedan link. Ukoliko naiđete na originalni recept odakle su svi oni prepisivali, bila bih veoma zahvalna da mi ga pošaljete.


Recept sam malo promenila, dodala sam ulje i kelerabu, jer tako volim. 



Ukoliko vas zanimaju veganski ili posni ili vegetarijasnki recepti, juče sam otvorila grupu na fejsu pod imenom 'Kad mama kuva veganski', sa ciljem da razmenjujemo veganske recepte i iskustva. 

Grupa nije namenjena ostrašćenom propagiranju veganstva, naprotiv. Želim u njoj da podelim svoje iskustvo kuvanja i konzumiranja veganske hrane, kao nevegana, a mame, sa već dve veganke; kao i da, kroz razmenu iskustava, obogatim svoje, ne baš veliko znanje o ishrani biljnim namirnicama.





No comments:

Post a Comment