Monday, June 15, 2020

namaz od patlidžana sa semenkama suncokreta


Obožavam paštete. To je navika, kao i svaka druga. Ovu sam stekla još u osnovnoj školi, kod učiteljice - za užinu smo godinama imali ili paštetu ili pekmez ili mekike, a ja sam užinu volela. Uostalom, nije bilo hrane koju nisam volela.
Ovo je jedna pašteta koja se može jesti bez griže savesti - ničim ne opterećuje ni naš organizam ni planetu nam - samo nas dobrim ukusom mami da je pojedemo odjednom. 



Recept sam našla ovde. Vrlo ju je lako napraviti i ja sam veoma zadovoljna ukusom. Samo od toga koliko debeo sloj paštete volite da namažete na hleb, zavisi koliko će vam trajati. Dobije se oko 200 ml namaza. Meni nije dugo trajao...



Potrebni sastojci:

  • 1 plavi patlidžan
  • 2 čena belog luka
  • 4 kašike semenki od suncokreta
  • so, biber,
  • sok od pola limuna
  • parče sušenog paradajza


 

Patlidžan umotajte u alufoliju, pecite 30-40 minuta. Ne morate ga peći u foliji, ja bar nisam - imam onu staklenu rernu što vrti topao vazduh i ona je ispekla patlidžan za čas. Važno je da ga ispečete, pa kako god.

U suvom tiganju kratko propržite semenke suncokreta.

Ohlađene semenke izmiksajte.

Pečeni patlidžan oljuštite ( ja sam kašikom sastrugala meso patlidžana sa kore), stavite ga u blender, dodajte sušeni paradajz i izmiksane semenke, i pulsirajući sve izmiksajte.

Posolite, pobiberite i dodajte sok od pola limuna. Još jednom sve izmešajte da se sve sjedini i stavite u frižider da se prohladi.






1 comment: