Friday, July 24, 2020

pita sa spanaćem i krompirom



Kako to da mi do sada nikada nije pala na pamet kombinacija spanaća i krompira u piti? Kad sam probala nadev pred punjenje pite, ukus mi se učinio toliko poznat, da sam sve prekinula i krenula da tražim po sopstvenom blogu, da vidim nisam li je možda već pravila. A nisam. 
Onda mi je sinula onako baš tužnjikava misao - liči pita na neke koje smo jeli u Grčkoj, koju ovog leta nećemo videti... Uh, što mi nešto to baš teško pada, željna sam mora baš baš.





Možeš li da napraviš pitu sa spanaćem?
Naravno, samo šta da stavim pored spanaća... jer mlečne proizvode ne smeš, a tofu ne voliš...
Tako nekako je teklo dopisivanje moje prve milice, dok joj beba spava na njoj, i mene, koja sam na raspustu i na raspolaganju da skuvam šta god li. I čekam želje k'o zapeta puška...

Posle nekog vremena, stigoše mi je ova dva linka: ovaj i ovaj, te tako nastade ovaj recept koji sad čitate.



Kad odgojiš samostalnu decu, koja umeju sebi da skuvaju i podstičeh ih celog života da razvijaju svoje ukuse, dođeš u situaciju da nije lako ugoditi im. Sve tri sad kuvaju bolje od mene.

Lidija je pre tačno mesec dana rodila svoju Angelinu, i prošlog meseca je ponekad imala želju da joj nešto skuvam. Probirljivica porodilja, eh, bila sam na mukama. Srećom, zetu se uglavnom svidelo ono što sam pravila. A i lepo je vaspitan, ne bi se on ni žalio.

Sad opet uživam kuvajući ponekad velike količine hrane, ono, kao za vojsku. Ne umem da se svedem na par malih šerpica, šta ću. Tako sam i ovu pitu pekla u dve tepsije, jedna za nas dve, a druga je iz rerne išla pravo u Žarkovo, da im bude vruća na stolu... Bila im je fina, kaže milica probirljivica. Da se razumemo, to je pooopriličan kompliment.





Kad sam malo pročešljala svoje recepte sa pitama, vidim da sam napravila nekoliko varijanti sa krompirom, pa mi je još manje jasno kako se krompira sama nisam setila... možda zato što meni krompir bukvalno deluje kao anestezija, pa ga izbegavam. Ili mu pribegavam - zavisi od okolnosti. Ako sam nešto uznemirena, porcija krompira garantuje miran san. ako treba da budem aktivna, zaobilazim ga u velikom luku...

Evo pita sa krompirom koje sam do sada pravila:







Upotrebljeni sastojci ( čiji odnos, naravno, možete modifikovati po svom ukusu - već vidim da ću sledećeg puta staviti istu masu spanaća i krompira):

  • kore za pitu, pakovanje od pola kile
  • 1kg krompira
  • 500gr spanaća
  • 1 praziluk
  • 5 čenova belog luka
  • ulje, so, biber, kisela voda
  • 2 kašike suvog peršunovog lista (može i ne mora)
  • 1 kašikica semena koprive ( opciono)
  • 1 kašikica mlevene lucerke ( opciono)


Praziluk iseckati na sitno i dinstati na mešavini vode i ulja dok ne odmekne.

Krompir oljuštiti, pa izrendati na krupno.

Dodati izrendan krompir u dinstani praziluk i dinstati, na laganoj vatri,  petnaestak minuta. Dosuti vode i ulja, po potrebi. Ovo lako zagori, pa pripazite.

Spanać obariti. Danas sam stavila 400 g smrznutog spanaća i oko 150 g svežeg bebi spanaća. Nisam morala da ga seckam kad se skuvao. Ako radite sa svežim spanaćem, iseckajte ga kad je skuvan.

Skuvan i isitnjen spanać ubaciti u dinstani krompir sa lukom, dodati seckani beli luk, posoliti i pobiberiti po ukusu, pa dodati začine i začinske trave po ukusu. Može se dodati mirođija, ko voli. Ili malo majčine dušice. Ovog puta sam stavila seme koprive, malo mlevene lucerke i suvog peršuna.


Kore možete redjati kako vam volja.

Izabrala sam danas da punim po dve kore izmešu kojih je samo malo vode i ulja. Znate ono: koru premazati uljem i mineralnom vodom, staviti preko nje drugu koru, naneti fil, pa ili urolati iili ređati jedno na drugo. 


Ređala sam jednu pitu u krug u podmazanu vatrostalnu posudu, a drugu kao baklavu.


Odgore sam premazala samo smesom od ulja i kisele vode.


Pite su se pekle u rerni zagrejanoj na 200
° C nešto manje od pola sata.




4 comments:

  1. Gde nađe prah lucerke? Možda otvaraš kapsule? Kato, Kato opasno dobro. Na Kosmaju sam baš ograničena sa namirnicama i začinima al vidim da ću moći nešto da iskombinujem.
    Sjajan recept nema šta!

    ReplyDelete
  2. Prah lucerke ima da se kupi u zdravoj hrani. Godinama pričam da ću uvesti u rutinu u kuhinji to da isklijavam svoje klice - nije to neka nauka, ali ništa od toga, pa sam kupila ovaj prah i stavljam ga gde stignem...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bojim se da je problem nabavka zdravog semena.

      Delete