Saturday, August 8, 2020

radič sa nektarinom i šargarepom - koja krasna salata!

Stoji li i vama radič dugo u frižideru? Ne znam šta mi se to dešava, ali i kad ga kupim i kad ga dobijem na poklon (što je sada bio slučaj), sve odlažem spravljanje jela sa njim i nikako ne znam šta mi je. Srećom je on strpljiva neka biljkica, pa čeka i ne kvari se lako...

Salata je vrlo zanimljivog ukusa i baš prija po ovom vrućem danu. Gorkast ukus radiča i slatkasta šargarepa, pa na to još slađa nektarina. Što volim kad umuljam malo voća u salatu... Možda zbog one babine obavezne kašike šećera u salati, koju ne stavljam...


Do sada sam radič metala samo u, svima koji me znaju - poznatu, dekadentnu salatu - evo ovako: radič i grilovani tofu u dekadentnoj salati

A umela sam i da ga jedem sa testeninom - i to mi se svidelo: radič u pasti sa lukom i orasima.

Znam da ga ima po prodavnicama, ali ga nekako ne vidim i ne posežem za njim. Ovaj sam dobila na poklon - po principu - ti ćeš sigurno znati šta sa njim. Pola je završilo u ovoj salati, koju sam podelila sa zetom - znam da moja deca neće ni probati. 

A salata je stvarno odlična. Može se jesti i sama. Sa projicama je savršena. Verujem da se lepo kombinuje sa svim i svačim i izuzetno je atraktivna za staviti je pred goste. 

A druga polovina čeka inspiraciju - sve bih je pre stavila u nešto teže jelo - nešto zapečeno u rerni...



Potrebni sastojci:

  • polovina glavice radiča
  • nekoliko šargarepa - neka ih po zapremini kad ih naribate bude koliko i radiča
  • 2 tvrđe nektarine
  • 2 mlada luka ili jedan manji praziluk, ili i jedno i drugo
  • nekoliko čenova belog luka ( opciono)
  • pušla svežeg peršuna ili korijandera ili celerovog lista ( opciono)
  • malo sveže nane, a i bosiljak se lepo slaže uz ovo
  • aćeto balsamico - par kašikica po ukusu
  • sok od limuna
  • maslinovo ulje
  • soli po ukusu



Mladi luk iseckati na sitno, a beli luk na još sitnije.

Pomešati maslinovo ulje, aćeto, so, sitno iseckani luk i limunov sok, pa ostaviti da se ukusi prožmu, dok ostalo iseckate.

Šargarepu narendati onoliko fino koliko volite. Možete je i samo guliti ljuštilicom na trake, ovog puta sam tako uradila.

Radič narezati na tanke trake.

Nektarine iseći na tanke polumesece, a može i na kockice.

Sveži zeleniš iseći isto na sitno. Nisam imala ni svežeg peršuna, ni celra, ni korijandera - prosto neverovatno, ali sam nane stavila baš dosta.

Sve pomešati  i uživati.






No comments:

Post a Comment