Sunday, January 10, 2021

Ivanin prebranac na južnjački način


Prebranac sa punjenim paprikama na južnjacki način objavila je letos Ivana Stevanović, profesorka Srednje medicinske škole u našoj grupi na fejsu: Kad mama kuva veganski. Ovo je jelo omiljeno u njenoj porodici. Takvi su recepti pravo blago. Od  onda planiram da ga napravim i nikako da postignem. Pravila sam jesenas sočivo na ovaj način i ispalo je savršeno.





Pоtrebni sastojci:

  • 1/2 kg pasulja bilo koje vrste
  • 4 glavice crnog luka
  • 2 glavice crvenog luka
  • 4 šargarepe
  • 50 g celera
  • 4 - 5 svežih ili suvih paprika, najbolje žutih duguljastih sa zaobljenim vrhom (Ivanin savet), a može
  • par zrna bibera
  • mala ljuta suva paprika
  • 1 kašikica šećera
  • 2 listića lovora
  • soli i suvog začina po ukusu
  • suvog peršunovog lista
  • mirođije
  • 3 kašike aleve paprike



Na ovaj način možete spremati sve vrste pasulja, ali i sočivo.

Pasulj prebrati i oprati pa ga skuvati da baci ključ. Procediti. Vodu u kojoj se kuvao baciti.

Naliti novu vodu, ubaciti par zrna bibera i jednu malu ljutu papriku i kuvati pasulj dok se dobro ne skuva.

Luk iseckati na sitno. Šargarepe i celer narendati. 

Suve paprike potopiti u vruću vodu na pola sata.

Povrće dinstati. Prvo luk sa šećerom, pa šargarepu i celer. Dok se povrće dinsta dodati sve začine osim aleve paprike i dinstati sa povrćem. Na kraju, kad se sve dobro udinsta, izvaditi lovorov list i dodati i alevu papriku. Dinstati još minut dva.

Pasulj procediti i sipati u vatrostalnu zdelu.

U zdelu sipati i dinstano povrće i dobro promešati.

Paprike napuniti ovom mešavinom i zabosti ih u ostatak smese.

Dodati dve kutlače čorbe u kojoj se kuvao pasulj, ili više ako je potrebno.

Ja sam uzela kutlaču čorbice i kutlaču pasulja i samlela, da dobijem malo gušću čorbicu, jer sam kuvala neki zaista džinovski pasulj. A pošto sam, tek kad sam stavila u rernu, shvatila da sam izostavila alevu papriku, samlela sam sa alevom još malo pasulja i čorbice pa sam naknadno rasporedila.

Ubacite u rernu na 220°C i pecite dok voda ne ispari i ne stvori se korica na površini pasulja.

Uz pasulj poslužite bukovaču, posoljenu i pečenu na foliji u rerni. Pre služenja na bukovacu spustite nekoliko kapi javorovog sirupa odozgo da se rastopi. Uz malo cvekle, eto divnog obroka.









No comments:

Post a Comment