Sunday, April 4, 2021

posni mramorni kuglof sa crnim susamom i mača čajem



Dugo već planiram da pravim ovaj kuglof i nikako da se ukaže prava prilika. Neuobičajeni sastojci daju mu neuobičajeni izgled i ukus i potrebna je bila posebno posebna prilika da ga napravim. Juče se ukazala konačno. Pretpraznični i rođendanski ručak ujedno, prilika da se sretnemo kao nekad kad su bile male, nas dve mame i njih tri od pet ćerki koje imamo - dostojan praznik za ovakav slatkiš.






Potrebni sastojci:

  • 1/3 šolje nekog veganskog putera - ja sam stavila kokosovo ulje
  • 1 1/2 šolje sosa od jabuka - za ovo skuvam pa izmiksam jabuke, ne dodajem šećer
  • 1 kašiku ekstrakta vanile
  • 2 šolje brašna - upotrebila sam šolju belog i šolju speltinog
  • 1/2 šolje šećera
  • 1/4 kašikice soli
  • 1 kašikica sode bikarbone
  • 1/2 kesice praška za pecivo
  • 2 kašikice mača praha
  • 1/4 šolje mlevenog crnog susama


  • 1 šolja indijskog oraha (( potopljenog preko noći ili na pola sata u vrelu vodu)
  • 2/3 šolje biljnog mleka
  • 1 kašikica ekstrakta vanile
  • 5 urmi




 


Podgrejati rernu na 175°C.

Podmazati i posuti grizom kalup za kuglof - može i manji, jer je ovo fini maleni kuglof. 

Prosejati suve sastojke - brašno, šećer, so, prašak za pecivo i sodu bikarbonu. Izostaviti za sada mača prah.

Rastopiti veganski puter, pa ga pomešati sa mlevenim jabukama i biljnim mlekom. Umešati ga u nekom blenderu. Paziti da svi ovi sastojci budu prohlađeni. Ja nisam... Pravila sam veliki ručak i prosto sam zbrzala ovo - pa sam potkuvala testo, tako što sma u njega ubacila tople tečne sastojke - nije ispalo onoliko meko u vazdušasto koliko bi trebalo da bude. 

Pomešati suve i mokre sastojke.






Podeliti sad smesu na dva.

U jedan umešajte mača čaj, a u drugi mleveni susam. 

Ukoliko smesa sa susamom postane suviše suva, doliti malo biljnog mleka dok ne postane jednako gusta kao smesa sa mača prahom.

U kalup za kuglof sipajte naizmenično veliku kašiku smese sa mača prahom, pa kašiku smese sa mlevenim susamom. 

Peći oko 40 minuta.





Kad izvadite kuglof iz rerne, ostavite ga petnaestak minuta u kalupu, pa ga prevrnite na rešetku da se ohladi.

U međuvremenu napravite preliv od potpoljenog indijskog oraha.

Stavite sve sastojke za preliv u blender i izblenajte dobro. Rashladite da se malo stegne, pa prespute preliv preko kolača.

Preliv je malo robustan, ali je veoma ukusan.

Kasno sam se setila da sam možda trebala u preliv dodati malo biljne pavlake, da bude malo tečniji.








No comments:

Post a Comment