Saturday, October 2, 2021

glazirani tofu sa nori algama

 


Što sam spremila danas divan ručak i to baš brzo. Najduže je trajalo dok smo otišle po tofu. 
Najlepše od svega je što se Kseniji jako svideo, što se ne dešava često kad eksperimentišem sa ukusima, a ovo je bio ručak sa poprilično novim ukusima.
Tofu je savršen za ekperimentisanje sa začinima. Sam po sebi poprilično je bez ukusa, ali dobro upija začine i ovo je zaista jako dobar nači za pripremu tofua.







Potrebni sastojci:

  • 1 blok tofua, što čvršćeg - ja sam moj presovala dva sata
  • 2 lista nori alge

Jutros su nam stigle fenomenalne nori alge, na bolje kod nas još nismo naišle - 50 listova neverovatno tankih, prhkih i ukusnih listova. Našle smo ih na sajtu spices.rs.
Dve smo pojele odmah, 'bez išta' - toliko su sveže i grickave bile.
A zbog čega je ukus nori alge ukus koji mi je poznat kao da sam ga konzumirala od malih nogu, ko bi ga znao - to pitanje sebi postavljamo i Ksenija i ja kad god jedemo nori...a sad ćemo ga jesti sigurno još i više.


  • 3 kašike maslinovog ulja
  • 1 kašika (15 ml) tamarija
  •  2 kašike aćeta balsamika
  • 1 kašika javorovog sirupa
  • 1 kašikica senfa
  • 1 kašikica suvog bosiljka
  • 1/2 kašikice timijana
  • 1/2 kašike ljute mlevene paprike
  • 1/2 kašike semena komorača
  • 1 kašikica praha belog luka ili 3-4 svežeg belog luka, iseckanog sitno
  • pregršt svežeg bosiljka
  • soli i bibera po ukusu







Isečete tofu na kockice, a nori algu na trake.

Uvijete svaku kockicu tofua u nori alge. Malo vode će vam trebati da pokvasite krajeve, da bi se zalepili.

U tiganju prvo zagrejati ulje, pa u njemu izspržiti tofu sa svig strana, dok ne zazlati.

Posoliti i pobiberiti po ukusu.









Pomešati dobro sve sastojke za sos u jednoj maloj pusudi. Umešati sve sa spiska, osim svežeg bosiljka.
Pa to usuti u prženi tofu i dinstati još nekoliko minuta, dok se sos ne redukuje.

Onda umešati seckani sveži bosiljak.





Poslužiti sa prilogom po volji.

Verujem da bi super išlo sa rižom, samo sam ja na režimu ishrane u kome ne mešam osnovne grupe namirnica. Tako smo ovo jele sa dinstanom šargarepom i karfiolom kuvanim na pari.





A za večeru sam napravila sendvič sa avokadom i čeri paradajzom.






No comments:

Post a Comment