Thursday, September 30, 2021

testenina sa sosom od bundeve, karamelizovanim lešnicima i bukovačama

 


Ove jeseni smo otkrile sos od bundeve za testeninu i nikako nam nije jasno, kako je do sada bio skriven od nas.

Testenina sa sosom koji se pravi od kuvane bundeve, indijskog oraha i nutritivnog kvasca, zamenjuje u veganskoj ishrani klasičnu testeninu sa jajima i pavlakom, i to veoma dobro. Čak toliko dobro, da mi ne pada na pamet više da pravim verziju sa jajima.

Ovo jelo, na prvi pogled, izgleda komplikovano, a u stvari uopšte nije. Ako unapred skuvate bundevu, sve ćete završiti dok vam se skuva testenina.



A danas smo za ručak, pored testenine u sosu od bundeve, imale i bukovače sa karamelizovanim lešnicima.

Recept sam našla ovde - to je blog jednog mladog vegana, koji pravi jela sa neverovatnim kombinacijama namirnica. Recept sam savim malo preuredila - prema sastojcima koje sam imala.








Potrebni sastojci: 

za sos od bundeve

  • 1 šolja kuvane bundeve
  • pola šolje veganske pavlake
  • 1/4 šolje indijskog oraha, koji je odstojao preko noći u vodi ili pola sata u vreloj vodi
  • 1 kašika nutritivnog kvasca
  • 1 kašikica soli
  • 1 kašikica dimljene paprike
  • 1 mala ljuta paprika

za pečurke sa karamelizovanim lešnicima

  • 1 kašika šećera
  • 1/2 šolje lešnika, ugrubo isečenih
  • 1 kašikica ulja
  • 5-6 bukovača
  • 2 kašikice soja sosa


  • 2 šolje neke paste - mi smo koristile neku dečiju pastu sa kamiončićima i aviončićima, kojom se Ksenija oduševljava poslednjih dana
  • malo ulja
  • opciono: jedan luk i par čenova belog luka



Bundevu sam isekla na kockice i skuvala sa paprikom.

Samlela sam potopljeni indijski orah sa nutritivnim kvascem i malo vode.

U blender sa stavila: bundevu i papriku, smaleveni indijski orah, biljnu pavlaku, so, dimljenu papriku i sve samlela.






U manjem tiganju sam upržila blago šećer, pa dodala sasvim malo vode i u to umešala seckane lešnike da se karamelizuju. To traje svega par minuta, dok se lešnici ne obaviju karamelom - meša se sve vreme.

To se izvadi u neku zdelu, a u isti tiganj se stavi sasvim malo ulja i na njemu se poprže pečurke dok ne omekšaju u blago ne zazlate. Deglaziraju se sa sasvim malo soja sosa i kuvaju par minuta.

Pa se u pečurke vrate lešnici, umešaju se i sve se skloni sa vatre.




Skuvajte pastu.

Ja ovaj deo danas nisam uradila - ali još će jelo biti pikantnije, ukoliko izdinstate jednu glavicu luka sa par čenova belog luka i u to ulijete sos od bundeve iz blendera.

Nama je danas bilo jako fino i bez toga.

Prelijte sos preko paste.

Ovo samo za sebe je savršeno jelo za malu decu, ako izostavite ljutu papriku.





Servirajte ovu pastu sa pečurkama i karamelizovanim lešnicima i uživajte.

Ja sam opet samo na brzinu slikala jelo, jer je tako fino mirisalo, da smo žurile da ga pojedemo.










No comments:

Post a Comment