Saturday, October 9, 2021

španska čorba sa leblebijama


Ljutkasta paradajz-paprikasta čorba sa leblebijama, za sve ljubitelje pečene paprike od koje se čorba pravi po originalnom receptu. Kako nisam od domaćica koje imaju snage i vremena, a kojima se divim do besvesti, pa ne pečem papriku, rešila sam da probam kako ovo izgleda sa sirovom paprikom. Odlično je!

A kad ga pojačate sa malo seckanih lešnika i kojim čeri paradajzićem - e pa, onda je stvarno savršeno...




Odličan čorbuljak kad ste spremni da se ugrejete samo i ništa drugo ne možete - ima toplinu i teksturu i ljutinu koja vraća u život - savršen za ove jesenje dane posle leta u kome se nekako niko nije odmorio, a pred zimu od koje svi sve više strepimo. 

Jer, svakom je po neki plan pao u vodu i ne zna šta će sa tim. I mnogi su zabrinuti, a mnogi se oko nas ponašaju praznoglavo, pa smo još i više zabrinuti - tako da je okrepljenje neophodno. Malo i toplo, kad god smognete snage.






Lično, ove godine imam nameru da se skrijem u fiziku ( počela sam opet da predajem u gimnaziji) - strategija koja uspeva kad god su krizna vremena. Fizika ne izdaje, a osvežava mozak. Zauzima ga, a važno je zauzeti ga nečim što volite, da vam alamunje ne bi zauzele svojim glupetarijama.







Skrivanje u hranu, koje sve veći broj ljudi praktikuje, ako je neumereno,  ume da se obije o glavu - bolje kazati ormar... tako da ću to oprezno, ali svakako je i hrana kutak koji, kad mu se posvetiš, donosi ogromnu energiju.

Evo, već mesec dana uspevam i da se držim plana ishrane koji preporučuje undijeta - ne mešam namirnice koje se zajedno teško vare. Ne držim se stroge dijete - jer nemam ni fizičke ni psihičke snage sad za to, ali plan ishrane po danima pratim i jako prija.  Eto i tu dobijem koji paket energije, pa polako... preguraćemo i ovo...

Iako moja mala veganka, postaje moja mala vegetarijanka, ja sam otkrila da mi mlečni proizvodi i jaja ne prijaju više i da mi istraživanje veganskih blogova mnogo prija. Tako da ćete i dalje ovde nalaziti posne recepte uglavnom. Sem kad dođe red na kolače - puter i dalje ima posebno mesto u mojoj kuhinji i radujem se zimi i novim tortama.








Potrebni sastojci:

 

  • 2 šolje kuvane leblebije
  • 4 pečene paprike ili četiri sveže - tako sam ja za čorbu na slikama
  • 1 osrednje veliki crveni luk
  • 5 -6 čenova belog luka
  • 2 kašikice dimljene aleve paprike
  • ½ kašikice čili paprike
  • 1 šolja sušenog paradajza u maslinovom ulju - ja ga preko leta napravim sama
  • 1 kašika sirćeta
  • 1 kašika kumonog likera od višanja ( po originalnom receptu ide sirće od trešanja - to nikad nisam ni videla, pa sam ovako doskočila)
  • 2 sitno iseckana veća paradajza
  • kašika suvog peršuna
  • 6 šolja vode ili, još bolje, biljnog bujona
  • soli i bibera po ukusu

  • šaka lešnika - naravno može i badema, ili oraha
  • malo svežeg peršuna
  • kašikica čili paprike





Po originalnom receptu sad bi trebalo ispeći paprike.


Nisam. 


Isekla sma ih i dinstala sam ih sa lukom, kao za sataraš.


Vi ih ispecite, ili uzmite pečene iz zamrzivača - meni je i to bilo preteško, samo da ih tražim...a ukus je na kraju bio jako dobar, tako da ga sa pečenim paprikama možete samo još poboljšati.


Dakle, izdinstala sam luk i paprike, pa sam dodala paradajz, pa i njega dinstala.





Dodajte biljni bujon i kuvane leblebije, pa sitno iseckan beli luk, dimljenu i čili papriku, suvi peršun, sušeni paradajz - isto iseckan, sirće i liker. 


Krčkajte sve jedno pola sata na laganoj vatri. Posolite i pobiberite po ukusu.


Odvadite dve-tri kutlače i izmiksajte ih u blenderu, pa vratite u čorbu - da biste dobili na-pola-puta-do-krem-čorbe. Ja jako volim ovakve čorbe - pola krem, a pola ima šta da se i zagrize.


Ima jedna čorba koju sam tako puno puta kuvala, da je moja srednja Milica odnela recept u Nemačku, pa je sada, baš često, sprema njen dečko - po receptu Jamie Olivera - čorba od leblebije i praziluka - probajte je ( na receptu ste, ako kliknete na link), nećete se pokajati.





Prepržite malo lešnike, pa ih isecite u grubo sa svežim peršunom i suvom čili paprikom, pa to poslužite preko čorbe - videćete kako divno dopunjuje ukus, ove već sasvim super ukusne čorbe.


Ja sam dodala i par svežih čeri paradajzića - jer volim, šta ću.














2 comments:

  1. Pravila danas, malo improvizovala, dodala i šaku crvenog sočiva da se kuva zajedno - fantazija, oduševljeni smo! Hvala na divnom receptu.

    ReplyDelete