Monday, November 8, 2021

posna torta sa puno jabuka




Neki dan, bazajući po vegan grupama, naiđoh na ovaj recept i u isto vreme začuh vapaj divnih jabuka koje tavore već poduže vreme u frižideru...pa eto kolača koji može da jede i moja mala unuka - divota.
A meni se već danima, da ne kažem mesecima jedu jabuke u šlafroku - pa eto i meni želja da se ispuni.
Tortica je super, ali nije ukus kao jabuke u šlafroku, ipak.












E sad, kako je u receptu pisalo pet većih jabuka, a ja sam imala dvanaest manjih, to je nekako u mom mozgu bilo isto, pa sam ih sve očistila. Pa tek kad sam smućkala brašno i mleko i sve ostalo, shvatih da preterah baš, ali baš.





E onda sam se setila da sam nedavno pravila savršen kolač: posni prevrnuti kolač sa grožđem i lešnicima, pa sam višak jabuka prosula u namašćenu modlu za kolače - posula ekstra šećerom i preko toga presula jabuke pomešane sa smešom brašna, mleka i svega ostalog.






Potrebni sastojci:
  • 3 vegan jajeta - od čia semenki ili mlevenog lana
  • pola šolje tamnog šećera
  • 1 kašika kurkume - ovo je zbog boje - ako nemate crnkasti šećer, pa stavite beli onda bi baš trebalo staviti 
  • 2 šolje brašna
  • šolja sojinog mleka
  • pola šolje ulja
  • 5 većih jabuka - oko 600- 700 g jabuka je dovoljno, a ono što ćete videti na slikama je 1200 g jabuka pre nego što su očišćene
  • sok od pola limuna - stavila sam sok od celog limuna jer je bilo više jabuka
  • cimeta po ukusu
  • 2 kesice vanil šećera
  • 1 kesica praška za pecivo
  • kokos mrvice - u mom kolaču ima oko dve kašike - stavila sam ih u jabuke


1. Namastiti pleh za pečenje i posuti brašnom ili postaviti peki papirom.

2. Rernu ugrejati na 175 °C.

3. Napraviti veganska jaja: 3 kašike čia semenki preliti sa 3 puta po 2 1/2 ( dve i po kašike) vrele vode. To jest 3 kašike čia semenki ( ili mlevenog lana) politi sa 7,5 kašika vrele vode - ovo su mere kad se strogo držite recepta. Promešati i ostaviti da se ohladi i zgusne. Kašika vode ima 15 ml, kao i kašika semenki. 

Dakle, prostije: 3 kašike čia semenki (ili mlevenog lana) politi sa ( skoro) pola šolje vrele vode. Ako bude vodenasta smesa, lako ćete dodati malo kokosa - taman će biti i ukusnije.

3. Jabuke iseći na tanke šnite i politi limunovim sokom, pa promešati, da ne potamne. Posuti cimetom. Ako jabuke krenu da puštaju sok, upiti sok dodavanjem mrvica kokosa.






4. 2 šolje brašna pomešati sa 1 kesicom praška za pecivo, 1 kašikom kurkume i kašikicom cimeta ili miksom začina za pitu sa jabukama.

5. Šolju sojinog mleka, pola šolje ulja, pola šolje tamnog šećeta, 3 vegan jajeta i dve kesice vanil šećera dobro izmešati da se šećer rastvori.

6. Sjediniti sad suve i mokre sastojke. Smesa treba da bude gusta. 









7. U smesu ubacite jabuke i promešajte.

8. Izlijte u pripremljeni pleh za pečenje.

9. Pecite dok vam čačkalica ne potvrdi da je pečeno.







Hvala Denize Jekić na divnom receptu.










No comments:

Post a Comment