Sunday, May 29, 2022

humus sa pečenom šargarepom



Volim humus i često ga pravim. Više ni ne pratim neki recept, sipam u blender po osećaju. Probam ukus, pa dodajem sastojke kako mi ćefne.

Neki dan sam videla ovu ideju negde na netu - da se u humus doda pečena šargarepa. I oduševila sam se. Još jedna tako jednostavna ideja, a da mi nije bila ni na kraj pameti.

Izvrstan humus sam napravila, samo da vam kažem.




Objavila sam do sada samo tri recepta za humus: 


Šta sam stavila ovog puta?

Pekla sam krompir i šargarepu u rerni, za ručak danas, pa sam deo te pečene šargarepe ostavila za ovaj humus. 





pečena šargarepa:

  • nekoliko šargarepa
  • pola glavice belog luka
  • 2 -3 kašike maslinovog ulja
  • ½ kašikice mlevenog kima - opciono
  • ½ kašikice soli
  • ¼ kašikice bibera
  • kašika raznih suvih travkica - ja sam koristila italijansku mešavinu

Šargarepa se oljušti, iseče na komade veličine zalogaja, poulji, posoli i pobiberi i pospe začinskim travkama. Kim nisam dodala jer ga Ksenija ne voli, ali ga preporučujem.

Peče se oko pola sata na 200 °C.










Za humus sam upotrebila šolju kuvanih leblebija i u njih dodala:

  • 2 pune kašike tahinija
  • 3 kašike maslinovog ulja
  • 3 kašike limunovog soka
  • nekoliko kašika akvafabe
  • ½ kašikice soli
  • ¼ kašikice bibera




Sve sastojke stavite u blender i samelje - eto to je recept.

Možda ćete morati par puta da promešate ili da malo sastružete smesu sa ivica, i to je to. Nema ni deset minuta posla.

Više vremena treba da se dobro opere blender.




Ovo nije neka velika količina humusa, ali ako vam preostane, može par dana da opstane u frižideru. Možete ga i zamrznuti, samo ga morate opet dobro izblendati kad ga odmrznete.




Meni je danas prijao kada sam mu dodala iseckane peruške mladog luka, malo pečenih semenki suncokreta i travčice iz saksija na terasi.










No comments:

Post a Comment