Friday, June 3, 2022

kinoa burgeri

 


Obožavam ćufte otkako znam za sebe. I to baš one pržene u ulju. Znam da nisu baš zdrave ali šta ću, kad volim. 
Ovo je jedan jako jednostavan recept - malo povrća, malo kinoe, luk, prezle i kukuruzne pahuljice. I ulje, naravno. Mada ih možete peći i u rerni.








Pravila sam već burgere od kinoe.
Evo koje:


I sigurno ću još eksperimentisati, ko zna koliko. 
Ne zato što ovi nisu dobri, naprotiv. Već zato što ne mogu da prestanem da prekopavam po kuvarima, a novi veganski kuvari izlaze, čini mi se po nekoliko svake nedelje.




Nije mi baš jasno zašto mi se toliko sviđa ukus kinoe.
Naravno da je nisam jela kao dete, a što sam starija sve mi se više sviđa samo ono što sam kao dete jela.
Osim kinoe i nori algi - ta dva ukusa kao da su u meni čekala da ih otkrijem.

Ovi burgeri su strašno praktični. Kinoa se lako čuva, možete je uvek imati pri ruci, a smrznutog povrća se uvek nađe u zamrzivaču. 
Nikad neće biti isti, jer ćete uvek posegnuti za drugačijim povrćem.
I svaki put ćete dobiti super ćuftice.




Potrebni sastojci:
  • pola šolje nekuvane kinoe
  • šolja i po nekog povrća - ja sam stavila šolju smznute mešavine za đuveć i pola šolje kukuruza šećerca i još malo smrznutog graška
  • jedan luk
  • nekoliko čenova belog luka
  • pola šolje vode ili još bolje, umućene akvafabe
  • pola šolje prezli
  • pola šolje kukuruznih pahuljica
  • so, biber, ljutkasta paprika, kurkuma i već začini po želji




Luk iseći na sitno i prepržiti. Iseckati i beli luk, pa dodati i njega.
Beli luk se može i samo seckan dodati u smesu.

Kinou skuvati, kao i povrće - u minimalno vode.

Ostaviti da se prohladi. Kad se prohladi, možete samleti sam luk i svo povrće, a možete i samo deo, ako volite da se vide delići povrća. Ja volim, pa sameljem samo oko trećinu.

Ako imate akvafabu - umutite je, pa dodajte nju.

Umešajte sada kinou sa mlevenim povrćem i sa ostatkom kuvanog povrća. Dodajte prezle i začinite po volji. 

Ja sam stavila so, biber, ljutu alevu papriku i kurkumu. Super bude ako se doda neki od masala začina ili neki drugi orijentalni miks.

Formirajte ćuftice.
Možete ih uvaljati u brašno, a ja sam ih uvaljala u sitne Slavuj kukuruzne pahuljice.
Tako su spolja bile divno hrskave.







Uvaljati u kukuruzne pahuljice i peći. Pekla sam ih u tiganju u ulju. Na laganoj vatri, po nekoliko minuta sa svake strane.









Divno se slažu sa bilo kojim varivom - recimo najjednostavnijem od šargarepe. Mogu se jesti i u sendviču, kao klasični burgeri, sa nečim kiselkastim - krastavčiima ili nekom salatom. Ili kečapom.

Mogu se zamrznuti pre pečenja, pa se peći kasnije.

A mogu i ispečeni stajati u frižideru dan dva. Lako se podgrevatu u bilo kom uređaju sa vrućim vazduhom.













Dva dana kasnije:

Pošto je Ksenija izjavila da odavno nisam pravila nešto što je toliko dobro i zamolila e da pravim ponovo, jutros sam, eto, pravila ponovo...

Sve skoro isto, samo dupla doza - pola sam ispekla dok sam pričala sa Ivonom, a druga polovina je u frižideru da se peče za koji dan. To je super sa veganskom hranom - može sasvim fino da stoji u frižideru, nema u sebi lako kvarljive namirnice.

Danas sam stavila pola glavice kupusa, šolju mešavine za đuveć i šolju smrznutog kukuruza. Jedva čekam da ih probam sa nekim, meni omiljenijim povrćem, poput brokolija - biće super. Danas sam ovo imala, a prevruće je da bu se išlo u nabavku.



Probala sam da ih pečem i bez akvafabe - nije velika razlika. Ali, pošto sam imala akvafabu, stavila sam je. Dakle, možete i bez nje.

Meni je ona još uvek veliko otkriće i svaki put se iznova oduševim kad se ovako zabeli kad je umutim. Mutim je u onom malom mikseru za dečije kašice.

Jedva čekam da nađem malo vremena da otkrijem još koji odličan recept sa akvafabom. Ionako kuvamo leblebije svako mali i imamo je koliko voliš. A puna je proteina i može se upotrebiti na milion načina - samo ih treba otkriti.




Kseniji se strašno sviđa što sam ćuftice uvaljala u kukuruzne pahuljice.
Kukuruzne pahuljice nisu korn fleks - sitnije su i nisu slatke. LIče na ovsene pahuljice, samo su sitnije i naravno - od kukuruza su, pa su bez glutena  - što našem varenju prija.
Nisu ni palenta, ona je mnogo sitnija. Kupuju se u prodavnicama zdrave hrane i pravi ih firma koja se zove Slavuj, o čijoj sam polbi pričala već. 





Opet sam ih pekla u tiganju - jer tako volim,a  i nije mi se dalo da uključujem rernu.  Dodaću slike kad ih budem tako pekla.









No comments:

Post a Comment