Saturday, May 28, 2022

posna musaka sa šparogama


Dobile smo vezu šparoga u vreme kad nisam imala ni tren da se posvetim proučavanju recepata sa njima. Tavorile su neko vreme u frižideru. Živa šteta. Tako su završile u ovoj musaki od zelja. Bio je to fini tvist na našu omiljenu musaku.



Musaka od zelja, neposna verzija, jedan je od najčitanijih recepata na blogu. Nisam baš sigurna kako je to tako. Jeste to super jelo, ali mežu više od sedamsto objavljenih recepata, ipak ima i veštije izvedenih jela, i to puno.

A opet, to jeste jelo koje baš volimo, pa što se ne bi svidelo i drugima?

Već nekoliko godina pravim samo posnu verziju: https://katinspajz.blogspot.com/2019/05/posna-musaka-od-zelja_9.html

A sad sam u tu posnu verziju dodala šparoge i ispalo je super.





Mi baš volimo musake, pa ih često i pravim.
Mislim da smo ih, dok su deca bila mala, jeli jednom nedeljno bar. Onu najobičniju, sa krompirom i mlevenim mesom. I sada neretko napravim tako običnu, samo sa sojinim ljuspicama. Nju pravim žmurećki.

A volimo i sa raznim povrćem, pa se i sada, dok ovaj post pišem, krčka jedna posna sa keljom.

Sve musake koje sma pravila smestila sam na posebno mesto na blogu: https://katinspajz.blogspot.com/p/musaka.html





Šta sam stavila u ovu musaku?

  • jedna glavica luka, jako sitno isečena
  • puna šolja sojinih ljuspica
  • 3 kašike čia semena, natopljenog vrelom vodom
  • 3 veze zelja
  • šolja pirinča
  • veza šparoga
  • kašikica kurkume
  • kašikica aleve paprike
  • ulje, so i biber po ukusu




Luk iseckati na jako sitno i dinstati ga na malo ulja. Dodati malo vode da ne bi zagoreo.

Sojine ljuspice preliti vrelom vodom, sačekati malo da nabubre i staviti ih u dinstani luk, pa dinstati dalje. Dodajte kašikicu aleve paprike i kašikicu kurkume.

Prelijte čia semenke vrelom vodom, sačekajte malo da nabubre, pa ga ubacite u dinstani luk sa sojinim ljuspicama.

Pirinač skuvajte posebno. Jednu šolju pirinča jako kratko prepržiti na ulju, pa usuti dve šolje vode i skuvati, ne baš sasvim do kraja. 

Pomešati pirinač sa izmešanim lukom, sojinim ljuspicama i čia semenkama. Pobiberiti i posoliti po ukusu.






Šparogama sam oljuštila drške samo.
Zelje sam samo oprala. Neki put ga provučem kroz vrelu vodu, da odmekne, ali ovog puta nisam imala živaca za to. Na kraju bude svejedno, ono u rerni svene svakako. 





Ređala sam red zelja, red pirinča sa sojinim ljuspicama, red šparoga, pa red pirinča i na kraju zelje.






Lišće sam odgore ipak posula sa oko pola šolje vrele vode i premazala malo uljem, pre nego što sam ga pokrila peki papirom i gurnula u zagrejanu rernu.

Pekla sam na laganoj vatru, na 170° C, skoro sat vremena.























No comments:

Post a Comment