Saturday, March 19, 2016

aloo gobi - aromatični krompir i karfiol



Danas je opet skrobni dan naše un-dijete. Jutros na brzinu ispekla krompir da ga bude za ručak uz salatu, pa otrčala u školu. Par časova, pa prazan čas, taman da se dane dušom, odmore glas i živci, popriča sa koleginicom i pogleda što je u međuvremenu vibrirao telefon. Gagina objava ovog jela instant me zarobila - tačno sam znala šta ću za večeru - dašak Indije na Bežanijskoj kosi ove pretprolećne večeri - život je baš lep, zar ne?






Pripomoglo je i to da sam taman imala namirnice koje su potrebne. I tako je i bilo - sladim se evo sad i pišem ovu objavu o jelu sa poznatim sastojcima i neobičnim ukusom: orijentalni začini, ljutkasta paprika i kiseli limun. Da nisam probala, nikada ne bih mogla da zamislim. Ukus je izvrstan i šapuće: još, još... ok... ipak ne mogu da pojedem više od dva puna tanjira.







Sastojci:


  • 3 kašike ulja, trebalo bi gi maslaca, ali to nisam imala
  • 1 mali luk, stavila sam jedan mladi luk sve sa peruškama
  • seckana papričica, e pa stavila sam samo jednu i to malecku, ali i to je zaljutilo taman koliko je nama ljutkasto, a nije ljuto
  • 1 kašikica rendanog đumbira, ja sam stavila đumbir u prahu...
  • 2 čena belog luka
  • po 1/4 kašikice korijandera u prahu, garam masale, slatke aleve paprike i tucane ljute paprike
  • po 1/2 kašikice kurkume i mlevenog kima
  • 3 krompira, 1 jam
  • pola glavice karfiola
  • soli po ukusu
  • 2 kašike soka od limuna



Krompir naseckati na kockice, a karfiolu odvojiti cvetiće.

Na 2 kašike ulja izdinstati luk, tek da svene.

Dodati sve začine i mešati pola minuta, da ispuste aromu.

Usuti u tu mešavinu krompir i dinstati 5 - 7 minuta.

Dodati karfiol, promešati dobro, pa dinsati 20tak minuta.

Preliti sa uljem i limunovim sokom, pa lagano promešati, otklopljeno držati na vatri još koji minut i to je to.





E sad, u masalu se baš i ne razumem. Kupila sam pre nekog vremena u Spice UP-u Čumićevom sokačetu Chicken masalu (ima u njoj korijandera, kurkume, čilija, crnog bibera, soli, kari lista, grčkog semena, đumbira, kima, karanfilića, kardamona i cimeta), dok po njima Garam masala, koja se koristi u ovom receptu ima u sebi kim, korijander, karanfiliće, mleveni muškatni oraščić, kardamom, biber, cimet, lovor, krompirovo brašno. Sigurno postoji razlika u ukusu, ali kako se masala u ovo jelo stavlja samo u količini četvrt kašikice, možda i nije toliko velika. Sledeći put kad me put nanese u Čumića (nije baš bezbedno ulaziti u Spice UP - ne može se odoleti mnogobrojnim flašicama, ostavlja se i zadnji dinar), kupiću i garam... pa ćemo proveriti.











3 comments:

  1. Odlično jelo si napravila! Sviđa mi se tvoja verzija sa batatom i mladim lukom, probaću i ja tako. Drago mi je da ti je moj recept bio inspiracija za finu indijsku večericu ♥

    ReplyDelete
  2. Mora se INdijcima priznati da su majstori za jela od krompira. Ovo je npr odlično!

    ReplyDelete
  3. Hvala za pohvale. Stvarno jeste lepo jelo koje se pravi lako, i od sasvim lako dostupnih namirnica i malo začina. Juče mi je bila drugarica iz Kruševca, pa sam i njoj pravila. Oduševljena je bila. Kako malo začina učini mnogo.

    ReplyDelete