čorba od leblebija i praziluka



Ovo je čorba koju često pravim, jedan od recepata Džejmi Olivera kojima ne mogu da odolim od momenta kad sam ga prvi put pročitala. Pravi se od leblebija i praziluka, sa malo krompira, i izvrsna je i po ukusu i po strukturi - mešavina kremaste čorbe i variva po kome plivaju cele leblebije i komadi praziluka.


Ovo nisam kuvala danas, na žalost, ovaj recept strpljivo čeka na objavu od zimus. Danas sam na brzinu spremila pasulj sa šargarepom u ekspres loncu, jer nam je danas skrobni dan un-dijete. A ja sam imala jedno divno osmomartovsko dešavanje, najlepši poklon koji sam do sada dobila za osmi mart, za koji sam se - a što baš odavno nisam - tip top spremila, sve sa šminkom... Tako je danas ples po kuhinji ustupio mesto podnevnom ispijanju šampanjca u mađarskoj ambasadi - čudnjikavo, lepo i pomalo strano - na jeziku koji govorim i razumem samo u dečijoj varijanti.

Potrebni sastojci:


  • 300 g leblebija potopiti preko noći
  • 1 oveći krompir
  • 5 stabljika praziluka(oko pola kg)
  • par kašika maslinovog ulja
  • grudva putera
  • 2 čena belog luka
  • 850 ml pilećeg bujona
  • parmezan za posipanje



Potopljene leblebije se isperu i kuvaju sa krompirom dok skroz ne omekšaju. Za to treba dobar sat, ili duže.

Za to vreme se praziluk iseče na kolutove, pošteno posoli i preprži na mešavini ulja i putera, dok dobro ne omekša i pomalo zarumeni, da bi bio slađi. To se uradi u dubljem loncu u kome će se nadalje kuvati cela čorba.

Skuvane leblebije i krompir se procede i dodaju u praziluk, malo se prodinsta sve zajedno i u sve se doda oko dve trećine pilećeg bujona, pa se sve kuva petnaestak minuta.


I sad je na vama hoćete li deo ove čorbe izmiksati - što ja toplo preporučujem. Može se izmiksati i cela, ali se meni sviđa da dok je jedem zagrizem i koju celu leblebiju.

Dakle, pola čorbe se u bledneru izmiksa u krem smesu, pa se vrati u lonac, doda pileći bujon, već po želji i ukusu - koliko gustu čorbu želimo.


Pre služenja posuti ribanim parmezanom po ukusu. Može se dodati i malo ljute paprike ili pržene slanine, mada zaista ne mora.









2 comments:

Ingrid Perisa said...

Obožavam! Odlično izgleda!

kata vuletic said...

O...baš mi je drago! I mi je baš volimo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...