Monday, September 17, 2018

pita od patlidžana i crvenog sočiva


Promenila sam ove jeseni školu u kojoj radim  - zamenila privatni za državni sistem i dobila mogućnost veće količine osunčavanja - i bukvalno sunčevim zracima i ostalim divnim dnevnim energijama... Tako mi je jedna pijaca na putu do nove škole i pare, koje bih prethodnih godina ostavljala u nekom od lanaca supermarketa za brzi ručak u pauzi, sad trošim na pijacama. Ne mogu da odolim šarenišu na tezgama. Otud dva patlidžana neplanirano čuče u frižideru i zovu već danima...





A Milica koja, otkako je na veganskoj ishrani, ravnopravno deli kuhinju sa mnom, ne voli patlidžan... Pite volimo i ona i ja. Tako je nedeljna večera, zgotovljena na brzinu, ispala savršen zalogaj obema, na moje veliko iznenađenje. I njeno, takođe - ispade eto i patlidžan ukusan. Veoma ukusan čak.




Upotrebljeni sastojci:


  • 2 srednje velika luka
  • 2 patlidžana
  • šolja crvenog sočiva
  • pola šolje maslinovog ulja
  • prosene kore za pitu - oko 300 g
  • kašika suvog peršunovog lista
  • so i biber po ukusu
  • šolja kisele vode




Luk sitno iseckati i izdinstati na maslinovom ulju. Na pola dinstanja dodati patlidžan iseckan na kockice. Dinstati par minuta i ubaciti sočivo. Dodati malo vrele vode, tek toliko da smesa ne zagori, posoliti, pobiberiti, usuti peršun i krčkati toliko da sočivo bude do pola gotovo.

Pita se može uvijati kako vam volja, naravno. Pošto u našoj kuhinji živi mnogo kalupa za kuglof, ovo je bila prilika da se nekom od njih ne dozvoli da se oseća zapostavljenim... pa sam pitu ređala u jedan od njih, prethodno dobro podmazan.

Pomešala sam šolju kisele vode sa par kašika maslinovog ulja i time premazivala kore, koje sam uvijala tako što sam nadev ređala duž duže strane i uvijala kao da ću ih peći u tepsiji. Pa tako uvijenu rolnu savijala u kalup. Svaku rolnu sam dobro premazala mešavinom ulja i vode, pa na nju stavljala sledeću.

Pita se pekla oko pola sata na 200° C.







Baš nam se svidelo ono što je izašlo iz rerne. Pita je u kalupu narasla i postala fenomenalno hrskava i sasvim savršeno masna od dobrog maslinovog ulja - baš onako kako mi volimo. Naravno da se može koristiti i drugo ulje, od volje vam.





Može se seći na kriške, a jako se lepo odvaja i svaki segment urolane pite, pa se može jesti i tako...












4 comments:

  1. Replies
    1. Javi kako ti se sviđa. Ovde kod nas su i povodom ovoga oprečna mišljenja - jer neki baš ne ljube patlidžan...

      Delete
  2. Gde ste našli prosene kore? Da li u svom sastavu sadrže i pšenično brašno? Hvala :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.sremica.com/proizvodi.html
      prodaje se kod nas na pijaci...samo mislim da ima pšeničnog brašna u njima...

      Delete