Saturday, December 26, 2015

prokelj sa suvim smokvama


Prilog uz meso slatkastog ukusa na karamelizovane suve smokve. Brzo se priprema i efektno iznenađuje goste - niko ne učekuje sladak prokelj u tanjiru, zar ne? ali se svima svideo.




Recept sam pronašla ovde, tragajući za idejama za - meni omiljene - slatko slane kombinacije za ovaj Božić, a sa suvim smokvama, jer je domaćica ovomesečne kuvarigrice Ajme koliko nas je, Lara koja piše Slatki blog, njih izabrala za temu.


Upotrebila sam:

  • paket smrznutog prokelja, u njemu je bilo 450 g prokelja, mada, naravno, može se praviti i sa svežim prokeljom
  • 100 g suvih smokava
  • 50g putera
  • oko 1,5 dl aćeta balzamika
  • so i biber




Rerna se zagreje na 200°C.

Prokelj se blanšira, ili smao odmrzne. Može se prepoloviti, ja ga nisam polovila jer je bio smrznut. Samo sam ga otopila na pari.

Smokve se stave u vatrostalnu činiju koja može i na ringlu i u rernu i proprže kratko na puteru, tek da osetite njihovu aromu.
Zatim se zaliju aćetom, proprže još malo, da počne proces karamelizovanja, pa se doda prokelj.

Prokelj se umeša da sa svih strana bude obložen aćetom i gurne u rernu na oko 45 munita. Povremeno promešajte.

Kad se izvadi iz rerne, začini se solju i biberom po ukusu.





No comments:

Post a Comment