aloo gobi - aromatični krompir i karfiol



Danas je opet skrobni dan naše un-dijete. Jutros na brzinu ispekla krompir da ga bude za ručak uz salatu, pa otrčala u školu. Par časova, pa prazan čas, taman da se dane dušom, odmore glas i živci, popriča sa koleginicom i pogleda što je u međuvremenu vibrirao telefon. Gagina objava ovog jela instant me zarobila - tačno sam znala šta ću za večeru - dašak Indije na Bežanijskoj kosi ove pretprolećne večeri - život je baš lep, zar ne?






Pripomoglo je i to da sam taman imala namirnice koje su potrebne. I tako je i bilo - sladim se evo sad i pišem ovu objavu o jelu sa poznatim sastojcima i neobičnim ukusom: orijentalni začini, ljutkasta paprika i kiseli limun. Da nisam probala, nikada ne bih mogla da zamislim. Ukus je izvrstan i šapuće: još, još... ok... ipak ne mogu da pojedem više od dva puna tanjira.







Sastojci:


  • 3 kašike ulja, trebalo bi gi maslaca, ali to nisam imala
  • 1 mali luk, stavila sam jedan mladi luk sve sa peruškama
  • seckana papričica, e pa stavila sam samo jednu i to malecku, ali i to je zaljutilo taman koliko je nama ljutkasto, a nije ljuto
  • 1 kašikica rendanog đumbira, ja sam stavila đumbir u prahu...
  • 2 čena belog luka
  • po 1/4 kašikice korijandera u prahu, garam masale, slatke aleve paprike i tucane ljute paprike
  • po 1/2 kašikice kurkume i mlevenog kima
  • 3 krompira, 1 jam
  • pola glavice karfiola
  • soli po ukusu
  • 2 kašike soka od limuna



Krompir naseckati na kockice, a karfiolu odvojiti cvetiće.

Na 2 kašike ulja izdinstati luk, tek da svene.

Dodati sve začine i mešati pola minuta, da ispuste aromu.

Usuti u tu mešavinu krompir i dinstati 5 - 7 minuta.

Dodati karfiol, promešati dobro, pa dinsati 20tak minuta.

Preliti sa uljem i limunovim sokom, pa lagano promešati, otklopljeno držati na vatri još koji minut i to je to.





E sad, u masalu se baš i ne razumem. Kupila sam pre nekog vremena u Spice UP-u Čumićevom sokačetu Chicken masalu (ima u njoj korijandera, kurkume, čilija, crnog bibera, soli, kari lista, grčkog semena, đumbira, kima, karanfilića, kardamona i cimeta), dok po njima Garam masala, koja se koristi u ovom receptu ima u sebi kim, korijander, karanfiliće, mleveni muškatni oraščić, kardamom, biber, cimet, lovor, krompirovo brašno. Sigurno postoji razlika u ukusu, ali kako se masala u ovo jelo stavlja samo u količini četvrt kašikice, možda i nije toliko velika. Sledeći put kad me put nanese u Čumića (nije baš bezbedno ulaziti u Spice UP - ne može se odoleti mnogobrojnim flašicama, ostavlja se i zadnji dinar), kupiću i garam... pa ćemo proveriti.











3 comments:

Dragana Petrovic said...

Odlično jelo si napravila! Sviđa mi se tvoja verzija sa batatom i mladim lukom, probaću i ja tako. Drago mi je da ti je moj recept bio inspiracija za finu indijsku večericu ♥

Dubravka Belogrlic said...

Mora se INdijcima priznati da su majstori za jela od krompira. Ovo je npr odlično!

kata vuletic said...

Hvala za pohvale. Stvarno jeste lepo jelo koje se pravi lako, i od sasvim lako dostupnih namirnica i malo začina. Juče mi je bila drugarica iz Kruševca, pa sam i njoj pravila. Oduševljena je bila. Kako malo začina učini mnogo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...