Saturday, January 7, 2017

štapići sa maslinama i još ponečim



Valjalo bi nešto umesiti u Božićno jutro, zna se. Ovi štapići sa maslinama mi neki dan zapali za oko na netu. Samo... neki ovde, meni dragi, ne vole masline. Pa dupliramo meru i pravimo još jedne, uz masline sa ruzmarinom - orasi i origano će se šepuriti na Božićnom stolu, u Žaklininim kućicama.




Originalni recept ima samo belo brašno. Ja sam rešila da se igram sa manje glutenoznim brašnima, pa sam morala da se poigram i sa količinom vode. Sve u svemu, uživala sam kao i uvek... a rezultat su podosta hrskaviji i mnogo manje narasli prutići nego na izvrsnom blogu sa kog sam kopirala ideju.

Potrebni sastojci:


  • 400 g brašna (mešala sam ovaj put speltu sa belim, i ražano sa belim)
  • 1 i po kašikica suvog kvasca (imam još onog divnog kvasca koji mi je donela Nataša iz Minska! Hvala Nataša puuno!)
  • kašikica soli
  • kašikica šećera
  • 3 kašike maslinovog ulja
  • 300 ml mlake vode
Prvi nadev (uz 200 g speltinog i 200 g belog brašna):
  • 70 g seckanih zelenih maslina
  • 70 g seckanih crnih maslina
  • malo seckanog suvog ruzmarina



Drugi nadev (uz 200 g belog i 100 g ražanog):
  • šaka seckanih oraha
  • 2 kašike origana



Pomešati brašno, šećer i kvasac.

Posoliti mlaku vodu, pa je polako ulivati u mešavinu brašna. Lagano miksati oko 8 minuta.

Testo bude poprilično vodenkasto. Umešati u njega masline. 

Nauljiti tepsiju izliti u nju testo i ostaviti da se diže oko sat i po.

Pobrašnjaviti radnu ploču. Seći dugačke prutiće, uvijati ih i ređati na peki papir.

Ostaviti da raste oko pola sata.

Zagrejati rernu na 200°C. Peći štapiće petnaestak minuta (ili malo više).




Vruće iz rerne smo ih jeli sa izvrsnom paštetom, jelom koje sam među prvima stavila na blog koje je onoliko nefotogenično koliko je ukusno. Bilo je fenomenalno!

A onaj čopor lavande... e to mi je donela mama iz njene bašte.





















No comments:

Post a Comment