Saturday, January 21, 2017

torta Anitine mame



Na receptu koji sam dobila piše: Srneća leđa. Možda ovo i jeste neka varijanta tog kolača, ne znam. Ono što znam sigurno je da je torta od onih jačih orašasto-čokoladastih, pravih zimskih. A recept sam dobila od jedne mame, koja ju je pravila za ćerkin rođendan, baš kao i ja neki dan...




Jednu, po sv(ač)emu čudnovatu, zimu sam prezimela u pokušaju da direktorujem u Laguni. O što je to bilo razdoblje života prepuno iskušenja - od onih za koje govorimo posle: ne postoje porazi, samo životne lekcije. Upoznah te zime divne, a bogami, i mnogo manje divne ljude, a pre svega spoznah dosta o sebi. 
Ovu sam tortu upoznala jednog od dana iz tog vremena. Anita je bila pripravnik, i njena je mama napravila tortu za kolektiv, povodom Anitinog rođendana. Svi smo bili zatečeni savršenim ukusom. Od onda sam je pravila samo jednom, i sada, za Ivonin dvadeseti. Čini mi se, nisam dostigla onu čarobnost ukusa, kao kad sam je prvi put probala. Iako je istinski dobra torta, naročito za one koji, poput mene, vole ubojito slatke kolače.





Potrebni sastojci:


  • 210 g margarina (ja pravim sa puterom)
  • 250 g putera
  • 210 g šećera u prahu
  • 215 g kristal šećera
  • 210 g čokolade za kuvanje
  • 150 g mlečne čokolade
  • 10 jaja
  • 2 kašike prezle
  • 250 g mlevenih oraha ili badema
  • 200 ml kisele pavlake
  • pola praška za pecivo



Rernu ugrejati na 170°C.

Umiksati šne od 6 belanaca.

210 g margarina, 210 g šećera u prahu, 60 g čokolade za kuvanje, 6 žumanaca, 2 kašike prezle, 250 g oraha i pola praška za pecivo pomešati u jednoj činiji. U to dodati umućeni šne.

Izliti u najveću tepsiju postavljenu peki papirom i peći oko pla sata.

Iseći na tri kore.

Za fil kuvati na pari 4 jajeta i 100 g šećera, pa kad se to stegne, dodati 150 g mlečne čokolade i 50 g čokolade za kuvanje.

Posebno umutiti puter sa 15g šećera i to dodati u hladan fil.

Napraviti glazuru kuvanjem 4 kašike vode, 100 g čokolade i 100 g šećera. Kad se to ohladi, dodati jednu kiselu pavlaku. Tako je, baš kiselu pavlaku, i ja sam dva puta pitala...









No comments:

Post a Comment