Tuesday, January 2, 2018

krompir punjen divljom rižom



Ove sam godine rešila da ne kuvam puno za novogodišnje veče. Devojke su negde po svojim putevima - dve u Nemačkoj, jedna tu negde sa društvom - a mene čuva moja mama. Dragoceno je imati mamu, što si stariji, to ti je sve jasnije - a možeš joj i prepustiti i da te iznenadi gozbom u tvojoj kuhinji za veče za koje ti se ne da da kuvaš. Ipak, ovom receptu koji je iskrsao na netu, nisam odolela - Gvozdena je podelila staro srpsko posno jelo - vrćeni krompir, u koje sam stavila divlju rižu koja već dugo čeka da je se setim. Ko čeka - dočeka svojih pet minuta. Srećna vam Nova!



Potrebni sastojci:


  • 600 g krompira
  • 200 g luka
  • par čenova belog luka
  • šoljica divlje riže odstojala potopljena preko noći
  • soli, maslinovog ulja, dimljene aleve paprike, bibera i peršunovog lista po ukusu
  • malo slanine, a može i bez nje




Divlju rižu poneko naziva biljnim kavijarom, pa je ona baš pogodna za novogodišnju trpezu. Kažu da ovo i nije riža, već je žitarica - neki divlji ovas, tako nekako. Svejedno se baš lepo uklopila u ovo starinsko jelo, koje je na našem stolu prvi put, a svakako ćemo ga ponovo praviti.


Krompir se izdubi i poređa u nauljenu tepsiju.
Luk se dinsta, pa kad odmekne, na njemu se izdinsta paradajz (ja ga nisam dodala, jer ga nisma imala), riža i seckani krompir preostao od dubljenja. Doda se beli luk i začini po volji, pa se ovom smesom napune izdubljeni krompiri.

Krompiri se poređaju u nauljenu vatrostalnu posudu u koju se ulije i malo vode na dno.

Posuda se prekrije i lagano krčka jedno vreme u rerni, a na kraju se otkrije i zapeče da jelo dobije hrskavu koricu.



Nešto se razmišljam, sa čim li su naši stari jeli ovo jelo - jer teško da su gajili rižu na svojim poljima - pa se setih ječma. Krompir i ječam su savršena kombinacija o kojoj sam pisala na samom početku blogovanja, kad su mi jela bila apsolutno nefotogenična - ali svejedno veoma ukusna. Sledeći put vrćeni krompir punim sa ječmom, a možda i sa belijom... ili staviti ovas?
Svejedno - ovo će jelo u svakom slučaju biti ukusan i atraktivan prilog svečanom stolu, a bogami i dobar ručak običnim danima.



Krompir sam dubila onim malim oštrim alatićem za vađenje kuglica iz dinje ili lubenice. Ono što sam izdubila, a nije stalo nazad u krompir, stavila sam na dno činije u kojoj sam pravila ovo jelo - treba li reći koliko je ukusno bilo i ovo?


No comments:

Post a Comment