Saturday, April 21, 2018

savijača od paprika sa bademima i kinoom


Nova pita za moje dete vegana. I nas ostale naravno. Divan ručak ovog pretoplog prolećnog dana u kome smo preumorni za bilo šta. 
Neuobičajena kombinacija badema, kinoe i povrća u savijači mislim da nikoga ne može ostaviti ravnodušnim. Obožavam kad napravim novu kombinaciju od sasvim običnih namirnica. I da znate da sam počela da obožavam kinou. Odlično je legla i u ovoj piti - taman je pokupila svu tečnost i divno pucka pri svakom zalogaju.



Već sam puno puta pravila pitu sa ovakvim načinom ređanja kora - sa seckanim bademima ili lešnicima koji se ubace između dve kore - recimo kao ovu sa spanaćem. Neki put pustim seckalicu duže, pa ispadne sitnije. Neki put me ne mrzi pa seckam ručno. Danas sam samo pustila da se par puta okrene seckalica jednog prastarog bebi blendera.
Ovako može da se ređa i slatka pita sa nadevom od voća. Bude sasvim drugačija, po meni mnogo ukusnija.

Potrebni sastojci:
  • 300 g kora za pitu
  • 350 g luka
  • 3 paprike, idealno je raznih boja
  • 50 g sušenog paradajza
  • 60 ml maslinovog ulja, plus jo 30 ml za premazivanje kora
  • 4 čena belog luka
  • 100 g grubo isečenih prženih badema
  • 400 g paradajza, koristila sam pelat
  • puna šaka svežeg lista bosiljka
  • pola šolje kinoe
  • prstohvat šećera
  • so i biber po ukusu
  • 40 g Parmezana - opciono - pošto smo mi odnedavno vegani (neki od nas privremeno, neki pokazuju odvažnu rešenost da istraju), ovo smo preskočili





Luk iseći na polumesece, papriku, na trake (koristila sam Frikomovu smrznutu papriku) i iseckati sušeni paradajz.

Na vrelom ulju upržiti luk, pa dodati papriku i sušeni paradajz. Dinstati, pa dodati paradajz iz konzerve. Kuvati na laganijoj vatri desetak minuta. 

Umešati bosiljak i prstohvat šećera. 
Kinou dobro oprati, pa umešati u smesu.
Začiniti solju i biberom i ostaviti da se prohladi.





Kore premazivati mešavinom ulja i vode. Ređati po dve kore: preko prve, pošto je ovlaš premažete uljem, posuti seckani badem, pa staviti drugu koru, koja se filujeu. Filovati i uviti u savijaču.





Premazati savijaču uljem i posuti parmezanom (ili ovo slobodno preskočiti), pa peći na 190°C, oko pola sata.


Recept sam pronašla u kuvaru koji imam i obožavam vekovima već...









No comments:

Post a Comment