Saturday, December 8, 2018

pita od sočiva i spanaća


Pita koju bih mogla nazvati: morate nam verovati na reč. Jer, radi se o jednoj izuzetno ukusnoj piti, koja prosto nije fotogenična, jer nije stigla da se naminca za slikanje. Gosti su stigli taman kad je bila gotova, pa je malo još poružnela - čitaj: zagorela, dok sam se sa njima pozdravila... i eto... izgovorima nikad kraja...





Elem, kako su se životne okolnosti unekoliko promenile, pa gluten neće na mom blogu više biti čest gost, mala je verovatnoća da ću ovu pitu praviti uskoro. Punjenje hoću, to je sigurno, jer smo u njemu uživali možda i više nego u piti. Pošto pitu u ovom izdanju neću praviti ponovo, evo i slika i recepta, pa kome je do ukusne i zdrave hrane, neka ga napravi. Pogrešiti neće, to je sigurno.

Potrebni sastojci:


  • pakovanje lisnatog testa (ili dva, ili tri...zavisi koliko ćete debelo punjenje da stavite)
  • kašika dve maslinovog ulja
  • dva crvena luka, sitno iseckana
  • 5-6 čenova belog luka
  • začini: obavezno mleveni kim, oko 3/4 kašikice - ili po pola kašikice mlevenog kima i mlevenog korijandera
  • 1 do dve kašikice nekog orijentalnog miksa - ja sam koristila garam masalu
  • pola kašikice ljute paprike
  • mlevene začinske trave, poput origana, timijana, žalfije, ruzmarina
  • crnog bibera po ukusu
  • šolja i po sočiva, koje treba skuvati
  • pola kile spanaća
  • veza nekog aromatičnog bilja - ja sam imala korijander
  • pola šolje sojinog mleka
  • kašika brašna





Odmrznuti lisnato testo - to se naravno podrazumeva.

Skuvati sočivo.

Luk i beli luk blago posoliti, pa dinstati dok ne postanu staklasti. Ubaciti začine i dobro promešati. Umešati i skuvano sočivo. Dobro izmešati i krčkati par minuta.

Dodati spanać i krčkati sve još malo, da spanać splasne.

Dosoliti i dobiberiti ukoliko treba.

Ovo punjenje se može napraviti unapred i par dana čak - mada kažu da nije preoručljivo to raditi sa spanaćem

Razvući testo, pa ga nafilovati mešavinom sočiva i spanaća. Prekriti drugim delom testa. Napraviti krstiće na nekoliko mesta, da se gornja kora ne naduva previše. Viljuškom obraditi ivice. Pomaže ako blago namažete testo uljem - što se vidi da sam ja zaboravila da uradim.

Peći na oko 200°C dvadesetak minuta. Naviti tajmer i na kraće vreme, pa proveravati.




No comments:

Post a Comment