Sunday, December 9, 2018

salata od zelenog povrća


Ova salata je veoma slična jednoj krompir salati sa graškom, koju sam pravila, a nastala je jer ja neko vreme moram malo da zaobilazim krompir... Pa sam krompir zamenila grilovanim tikvicama i kelerabom i dobila sasvim novo jelo.





Jeste li primetili da kreativnost ima običaj da se rascvetava u čudna vremena? Inspiracija ima običaj da naiđe iz muke, toga baš puno biva, zar ne? Pa - nije ni to loše. Špajz će neko vreme pretrpeti neki zaokret u politici - biće više recepata bez glutena, bez šećera i tako tih ne baš zdravih sastojaka. Na svetlo pozornice izlaze: keleraba i alge i čupave pečurke... Kreativni načini očuvavanja zdravlja su na meniju.




Potrebni sastojci: 


  • 2 kelerabe
  • 2 tikvice
  • 4 grančice sveže nane - ovo danas, nisam imala, pa sam dodala jednu kašiku suve nane, dobro izmrvljene
  • malo origana da se pospe preko tikvica
  • 250 g snap peas - to vam je onaj grašak koji mi zovemo boranija. Široki, koji se jede kao boranija, sve sa ljuskom - e sad... negde sam sa ovim sastojkom na pola puta - ima sada nešto veoma slično na našim tezgama, nije snap peas, a nije baš ni kao obična boranija
  • 200 g graška
  • šaka nekih izdanaka - mi kupujemo sojine na kineskoj pijaci, a jednog dana, kad više ne budemo lenji, pravićemo ih i sami
  • 75 g tostiranih oraha

... a, za preliv je potrebno:

  • 50 ml lanenog ulja
  • 50 ml maslinovog ulja
  • 3 kašike jabukovog sirćeta
  • 1 kašikica senfa


Tikvice naseći, uvaljati u malo ulja sa začinkim travama, poređati na peki papir i ispeći u rerni, toliko da omešaju i malo porumene.


Kelerabu oljuštiti i iseći na manje komade, staviti u hladnu vodu, ugrejati do ključanja i kuvati da omekša a ne bude jako mekan. Ocediti i presuti u činiju.

Dok se keleraba kuva, pripremiti dresing. Začiniti dresing solju i biberom po volji. Ja sam u dresing dodala izmrvljenu suvu nanu i malo ruzmarina. Pola dresinga presuti preko vruće kelerabe i dobro promešati.




Obe vrste graška ili široku boraniju i grašak, kuvati dok se ne skuvaju, a da ne budu premekani. Ocediti, proprati malo hladnom vodom i pomešati sa ostatkom dresinga.

Kad se keleraba i tikvice ohlade, dodati u njih grašak i boraniju i izdanke i dobro promešati.

Salatu posuti grubo sečenim orasima.











No comments:

Post a Comment