Tuesday, March 12, 2019

ništa lakše: pita sa crvenim kupusom


Ova je pita idealna za ono bljuzgavo vreme, kad vam se ne izlazi iz kuće, a valjalo bi nešto spremiti za jelo. Pola glavice kupusa se u kući uvek nađe, a kore i da nemate, uvek ih ima u najbližoj prodavnici, ili ako ste umešni (kako ja još uvek nisam) - možete ih razviti i sami. Kažu da je lako. Verujem da nekima jeste. Meni je ipak bilo lakše da zamolim dete da ode po kore...






Nije pod moranje da se pita pravi od crveng kupusa, ali jeste atraktivnija na izgled. Ukus je divan i kad je pravite od običnog zelenog kupusa.





Upotrebljeni sastojci:


  • pola glavice crvenog kupusa
  • struk - dva praziluka
  • 12 listova kora za pitu
  • šaka-dve suncokretovog semena, prethodno malo preprženog
  • soli i bibera po ukusu
  • ulja po potrebi
  • začinskih trava prema osećaju



Praziluk se iseče na kolutove i dinsta na ulju na laganoj vatri. Ovo ne može brzo da se uradi - potrebno je strpljenje.

Dok se praziluk dinsta, iseče se kupus na trake.

Kad je praziluk dobro izdinstan, što znači da je počeo da pomalo zagoreva po krajevima, ubaci se u šerpu kupus. Sad se kupus dinsta desetak minuta.

Ovo je vreme za dodavanje začina. Ja sam dodala peršunovog lista, jer ga dodajem u sve. I malo majčine dušice i malo semena koprive.



Dok se kupus dinsta, na ugrejan tiganj se baci šaka dve suncokretovog semena da se blago preprži. Može se koristiti i bundevino seme, ako ga neko voli više od suncokreta. Verujem da bi i sa orasima bilo isto veoma ukusno.




Pravila sam pitu - savijaču sa od po 3 kore. Evo kako:

Prvu koru blago premažem mešavinom ulja i kisele vode, pa pospem suncokretovo seme preko nje. Isto uradim i sa drugom korom. Preko treće poređam udinstani kupus sa prazilukom na skoro celu površinu - ostavim sa dva prsta sa kraja, da bi se kore lepo slepile.

Ovo desno na slici što vidite je druga pita, jer sam pravila dve u isto vreme - kod nas se ne propušta nijedna prilika da se napravi pita od praziluka i integralnog pirinča. O njoj sam već pisala na blogu. Ovog puta sam joj samo dodala malo kurkume da nas razveselim žutom bojom, kao kontrastom za ljubišastu pitu od kupusa.






Tako sam uvila četiri pite sa kupusom i tri pite sa prazilukom i gurnula u, prethodno zagrejanu, rernu na 200°C da se peče. Pekla sma pokriveno, jer sam pite posula suncokretom - što uopšte ne mora, ali ja volim. Dakle, pokrila sam papirom za pečenje da suncokret ne pregori. Pekle su se pokriveno oko 20 minuta i još desetak minuta otkrivene.




Ipak jeste malo zagoreo, ali nam nije smetalo...

Pita sa kupusom je nešto najlakše što sam spremila, a dobila sam za nju podosta komplimenata. I sama sam pojela dosta - potpuno mi je bio neodoljiv splet ukusa prženog suncokreta i dinstanog kupusa.

A da me pitate što je pre nisam pravila, ne bih znala da odgovorim. Jesam pravima malo komplikovaniju varijantu - sa brusnicama i nanom - koju vam takođe preporučujem da probate - izvrsna je.






No comments:

Post a Comment