Tuesday, March 12, 2019

podvarak sa leblebijama



Ova je kulinarska avantur(ic)a počela sa pitanjem: 'Šta napraviti od kiselog kupusa, a da ne bude podvarak...' Pravila sam već pitu i hrono galete, ne zna se šta je bolje, samo zahteva malo više truda od onog koji sam sad spremna da uložim. Odlična je i koložvarska musaka - samo u njoj ima mesa, a meso sve ređe posećuje našu kuhinju. Jednom ću je napraviti sa sojom i orasima, sigurno. I sigurno je da to jednom nije danas. Iz istog razloga neću praviti ni Mamukine krmenadle sa kiselim kupusom i rižom... premda pretpostavljam da bi sa sojinim šniclama bile baš dobre. Doduše, tim šniclama bi trebalo bar pola dana da se namaču u začinima. Otpada i ovo.






Neki dan sam pravila humus, pa mi je ostalo kuvanih leblebija... A kao kroz maglu se sećam nekog starog, zagorskog ili slovenačkog recepta za varivo od kiselog kupusa sa pasuljem... eto ideje, samo ni to mi se ne da danas. A i kasno je za potapanje pasulja...







Za novogodišnje praznike pravila sam pasulj BEZ pasulja - kuvala sam leblebije na način na koji obično pravimo pasulj. Bilo je veoma ukusno. 


A onda sam napravila i prebranac BEZ pasulja - pojeli smo ga u slast. Nisam za praznike imala vremena, niti snage, da ga objavljujem. Kada će naša rerna videti to jelo ponovo, ko zna. Sva je prilika ne baš skoro. Ne zato što nam se nije svidelo, već zato što ideje samo vrcaju i vuku u neke nove kombinacije ukusa, koje jedva čekamo da probamo.

Odluka je pala: napraviću varivo od kiselog kupusa sa leblebijama. Mora biti ukusno. Ili... ipak neću. Što stati na varivu, kad ga mogu zapeći u rerni. A kako se onda to zove? Eto nas na početku: Podvarak, nego šta. I to jedan stvarno dobar podvarak.







Potrebni sastojci:


  • 900 g kiselog kupusa ribanca
  • 450 g kuvanih leblebija
  • 2 praziluka
  • 2 crvene paprike, isečene na rezance
  • 2 suve paprike, isto isečene na rezance
  • nekoliko čenova belog luka
  • maslinovo ulje, ono robusnije (i jeftinije) - ili ulje koje vam je volja
  • biber
  • kašikica - dve kurkume
  • kašikica aleve dimljene paprike
  • jedna mala ljuta papričica
  • lorber
  • so

Praziluk narezati na kolutove i izdinstati dobro sa biberom i kurkumom. Dodati kiseli kupus, seckanu crvenu papriku, i svežu i suvu, seckani beli luk, lorber i malo vode. Hoćete li kupus pre ubacivanja u jelo malo proprati, zavisi od toga kakav ukus kiselog kupusa volite. Ukoliko vam smeta njegov intenzivan ukus, properite ga malo pre dinstanja. Ne preterujte, jer odoše svi blagotvorni sastojci sa tim pranjem.





Dinstati kupus oko 20 minuta, pa dodati kuvanu leblebiju. Proveriti da li vam odgovara ukus, posoliti i pobiberiti ako treba, pa prebaciti u vatrostalnu zdelu i zapeći u rerni. Dodati ulja ako volite masnije.


Ovo se jelo divno slaže sa pečenim krompirima u ljusci ( moj ih je deda zvao krompira u čakšira), a sasvim lepo ide i sa tofuom proprženim sa malo semenki suncokreta - što je moja omiljena kombinacija u poslednje vreme.









No comments:

Post a Comment