Monday, April 29, 2019

posni čokoladni mafini od banana sa makom



Ako ikad poželite brz kolač koji je topi u ustima, a imate u kući ostarelih banana i malo maka - evo idealnog kolača. 


Ako pronađete štanglicu čokoladice pride, eto opako slatke poslastice, baš onakve kakva mi je bila potrebna ovog kišnog prazničnog popodneva. Nećete li tako jako sladak kolač, stavite manje šećera.





Prvi praznici u kojima se, kao bez griže savesti, odmaram. 


Istina je, ispolagala sam sve što sam znala da imam nameru, pa nema učenja za ispite. A da posla ima, ima. A i kad ga nema, umem sebi da ga izmislim. 

Kiša me (kao) sprečila u planovima vezanim za terase i bašte - otud je ovaj cvetak na slikama imao priliku da pozira, jer još uvek nije pronašao kutak u bašti koji je njegov.





Tako između raznih poslova koji me vuku, slušam epizodu Gistro fm koju sam propustila i eto, posle baš dosta vremena, napravih i ovo nekoliko neodoljivih mafinčića-kuglofčića.


Nalateh i na ovaj video - tako su mi njih dvoje na tom tremu romantični u ovo kišno popodne. A tekst je nekako vrcav, baš mi se svideo. "None'ya" se izgovara "naja" i to je naziv pesme.



I asked you where you'd been and you said "None'ya"

"None'ya business, don't you ask no more"
You said "If you would do a better job of listenin'
Then maybe you would understand why I'm at the door"









Potrebni sastojci:

  • 3/4 šolje brašna
  • 1/4 šolje kakao praha
  • 1/2 šolje šećera
  • 1/2 kašikice sode bikarbone
  • 3 banane, dobro zrele
  • 1/3 šolje kokosovog ulja
  • 1/2 šolje sojinog mleka, sobne temperature + ¼ kašikice jabukovog sirćeta
  • 1 vegansko jaje - od čia semenki, a možete staviti i obično jaje ako ne postite
  • 4 kašike mlevenog maka (ja sam stavila i malo više - oko 6 punih kašika, da mi ne ostane ono malo sa čim ne bih zmala šta bih )
  • 2 kašike naseckane čokolade



    
Rernu zagrejati na 180°C i podmazati kalupe za mafine.

Napraviti vegansko jaje - kašiku čia semenki preliti vrelom vodom da nabubre.  Stavila sam malo više vode - oko pola šolje, jer sam ubacila više maka nego što je po receptu. Inače je dovoljno preliti sa dve kašike vrele vode.

U sojino mleko usuti sirće, malo promešati i ostaviti sa strane da se zgruša. Svaki put se iznova iznenadim kad se stvarno i zgruša. Ne onoliko koliko to radi kravlje mleko, ali se zgruša.

U većoj zdeli pomešati brašno, šećer, sodu bikarbonu i kakao. 

U drugoj posudi mešati zgnječene banane i vegansko jaje dok se ne dobije kremasta tekstura. Ovo sam odradila u malenom blenderu. Dodati kokosovo ulje i mleko sa sirćetom, pa isto baš dobro promešati ili izblendati.

Sjediniti mokre i suve sastojke. Ne mešati previše, tek toliko da budu dobro sjedinjeni - brzo to ide. Umešati mak i seckanu čokoladu.

Sipati u kalupe i peći. Čačkalicom proveriti kad je gotovo. Mojoj rerni je trebalo oko pola sata.











No comments:

Post a Comment