Wednesday, June 26, 2019

bok choy sa džigericom


Ovih dana sam se, češće nego obično, prisećala nekih jela mog detinjstva. Paradajz čorba, knedle sa šljivama, pogačice sa krompirom, barát füle - tj. taške, kako ih ovde zovu, nasuvo sa makom, restovana džigerica... A jutros sam kupila divan bok choy, pa je tako, od želje za restovanom džigericom, nastalo ovo jelo.





De gustibus non est disputandum - o ukusima ne treba raspravljati. Znam mnoge kojima se ovo jelo ne bi dopalo, a ja volim jela sa iznutricama - to je ono kako smo se hranili sedamdesetih. Znam da nije posebno zdravo, mada to tada nismo znali, čak su nam govorili da je izuzetno dobro za krvnu sliku, ako jedemo džigericu. Pa su me, valjda zbog tog saveta, hranili njom toliko da sam baš zavolela.  Ili sam samo od onih ješnih - jer jesam. Osim piva, koje nekako baš i ne volim, nema hrane koja mi nije lepa. A svakakve sam kuhinje imala priliku da probam...






Potrebni sastojci:


  • pola kile svinjske džigerice, isečene na šnicle
  • pola kile bok choy
  • 3 glavice luka
  • šolja komadića bambusa
  • par kašika maslinovog ulja
  • so, biber, aleva paprika
  • kineski začin Five spices




Džigericu sam isekla na rezance, pa sam je stir fry metodom, brzo prepržila na malo vrelog ulja i ostavila u tom woku u kom sam ga pržila, na sasvim laganoj vatri, da se ne ohladi, dok pripremim povrće.


Luk sam isekla na rezance, a bok choy presekla na 4 dela po dužini.

Na malo maslinovog ulja prepržila sam prvo luk, pa sam u to dodala bok choy i bambus. Posolila, pobiberila, dodala kašiku osrednje ljute aleve paprike i kašikicu kineskog začina Five spices.

Kad je povrće gotovo, pomeša se sa džigericom i jede dok je još toplo.

Verujem da se ovo dobro slaže  sa kuvanom rižom, a ja sam ga jela sa parčetom integralnog hleba.






No comments:

Post a Comment