Thursday, October 22, 2020

crno sočivo sa karfiolom



Ako unapred skuvate crno sočivo, ovaj ručak ćete spremiti za manje od pola sata.

 
Caka sa ovim jelom je u začinima: korijander u zrnu, kurkuma, sveži đumbir, beli luk i čili. Indijska kombinacija začina zahteva još i kumin, samo mi ga ne koristimo, jer ga neki od nas ne ljube baš. 



Imala sam skuvanog crnog sočiva, onog kojeg, zbog sličnosti sa kavijarom zovu još i beluga sočivo. Htela sam neki dan nešto da napravim sa njim, pa sam se predomislila i zaboravila ga u frižideru. A danas mi se toliko jeo karfiol, da je to čudo. Pa sam ovo jelo napravila kombinacijom recepta sa sajta Smitten Kitchen, kog obožavam, i iz svoje glave, zapravo iz svojih trenutnih žudnji za hranom.


Dakle, ovo je ukrštanje indijskog recepta, poreklom iz Pendžaba, koji je do mene došao preko njujorške blogerke i moje potrebe da danas jedem karfiol. 


Ispalo je super - rekli su i oni najzahtevniji, kućni, kritičari tako. Znači - stvarno super.





Potrebni sastojci:


  • 2 kašike ulja

  • 1 luk, srednje velik
  • 1/2 kašikice semenki kumina (ovo nisam stavila jer Ksenija ne voli kim, ali od srca preporučujem)
  • 1 parče svežeg đumbura, oko 3 cm debelo
  • 3 čena belog luka
  • 1 kašikica korijandera u zrni, samlevenog
  • 1/4 kašikice kurkume
  • 1/2 kašikice garam masale
  • mlevene ljute paprike po ukusu
  • pola kašike suvog peršuna
  • 1 paradajz
  • 2 šargarepe
  • 1 kašikica soli, ili već po ukusu
  • 1 šolja crnog sočiva
  • pola šolje crvenog sočiva
  • 4 1/2 šolje vode


...a za kraj:
  • 2 kašike biljne pavlake
  • začinske biljke po ukusu
  • šolja pirinča - ja sam ga skuvala sa semenkama koprive, pa je dobio na hranljivoj vrednosti, ali i tu sivkastu, nefotogeničnu, boju na slikama 





Crno sočivo skivajte. Za to če vam trebati oko 45 minuta, ako ne kuvate u ekspres loncu.

Luk i paradajz iseckajte na sitno - odvojeno.

Šargarepu oljuštite, pa isecite na kolutove.

Zagrejte ulje i na njemu propržite zrna kumina, ako ih koristite, a na to stavite luk i dinstajte dok ne počne da se karamelizuje.

Dodajte kolutove šargarepe i dinstajte oko minut. 

Beli luk i đumbir sameljite i dodajte u pržen luk i šargarepu. Pržite još oko minut, pa u ovo dodajte mleveni korijander u zrnu ( ja ga sameljem u avanu), garam masalu, čili, kurkumu i suvi peršun.

Ubacite sad i seckani paradajz, pa sve krčkajte dok se paradajz ne ukuva. Za to će trebati par minuta. Tako će se i šargarepa razmekšati malo.

Dodajte vodu, posolite, stavite sad skuvano crnosočivo. Sada stavite i presno ( samo oprano) crveno sočivo, kao i karfiol isečen na veće cvetiće. Promešajte i pustite da se zagreje do ključanja, pa smanjite vatru. Kuvajte dok se crveno sočivo ne skuva. Taman će se i karfiol skuvati do tada. 

U međuvremenu pripremite pirinač onako kako volite. Ili jedite ovo jelo sa nekim drugim prilogom.

Poslužite ga prelivenog biljnom pavlakom i začinskim travama po ukusu.

 



 



No comments:

Post a Comment