Sunday, August 29, 2021

posne pogače sa leblebijama


Odavno nisam ovoliko uživala u kreiranju nekog jela. U momentu kad sam videla ovaj video, dobila sam nalet inspiracije da ga menjam i energiju da spremim ove pogače.

Prvo je izuzetno zabavno mesiti ih, a ukusne su veoma. Jedem ih već treći dan, umesto hleba.









Ko me poznaje, zna da nisam od onih koji će u kuhinji mesiti. Isto tako znaju da skoro da ne izbijam iz kuhinje. Samo, testo nekako nikako da dođe na red...  Em ne smem gluten - odavno su mi kazali da mi nekako lepi moždane ćelije i da ću u demenciju pre nego što joj je vreme, ako joj je ikad vreme. Em nikako da nađem vremena da proučavam pekarstvo.

Ruke u testu nisu moj fah, mada znam da grešim, jer je izuzetno zabavno. Ali, eto,  nemam pa nemam vremena za to. Sve se nadam, jednom, u nekoj penziji, igraću se sa unucima po kuhinji i naučiti da razvlačim kore za pite, da pravim američke pite tipa Bim i Bum, štrudle i babke, krofne i kiflice... i buuuhtle, oh...buhtle...




A onda, neki dan, iznebuha napravih ovo.

Zamesila testo, uradila jednu konsultaciju onlajn, pa se vratila u kuhinju da završim projekat.

Dakle, kad se ima inspiracija, sve može.

Inspirisao me ovaj video.

Samo sam malo promenila recept (ne vredi, iz ove se kože ne može - ne mogu da odolim da makar nešto ne pridodam bar). U obično brašno sam ubacila malo heljdinog brašna i nisam pravila punjenje od krompira, već sam upotrebila leblebije koje sam skuvala da bih pravila humus.







Upotrebljeni sastojci:
  • 1 šolja brašna od heljde
  • 3,5 šolja belog brašna
  • šolja sojinog mleka
  • šolja tople vode
  • kesica suvog kvasca
  • kašika šećera
  • kašikica soli
za fil možete pustiti mašti na volju. Ja sam stavila sledeće:
  • dve šolje suve leblebije, potopljene preko noći, pa skuvane
  • 5 čenova belog luka
  • dve kašikice soli
  • kašikica ras el hanout začina
  • veza svežeg peršunovog lista
plus malo akvafabe za premazivanje i malo brašna za posipanje pri razvlačenju








Od sastojaka za testo umesite testo i ostavite ga da se udvostruči.
Vidi se na slikama da je moje poraslo nešto više jer je stajalo više od sat vremena, jer sam u međuvremenu otišla na posao ( usvoje potkrovlje) i uradila jednu online konsultaciju. Bio je i hladan dan, pa je testo sporije raslo.
Nije smetalo.

Premesite ga malo, podelite na tri kugle i ostavite da odstoji još desetak minuta, pokriveno krpom.
Samo prva kugla će stajati toliko, ostale će čekati dok prethodne umesite i strpate u rernu.

Napravite punjenje tako što izmeljete i izmešate sastojke kojima ste smislili da punite pogače, pa i njega podelite na tri dela.

Pa onda ide zabavan deo.








Kuglu testa razvučete u krug.
U sredinu kruga stavite kuglu punjenja.
Uvijete kuglu punjenja u testo, pa pažljivo od te velike kugle napravite pogaču.
Ako ste pažljivi i vešti, punjenje neće probiti, što je meni uspelo iz trećeg puta, ali ne mari. Svaka je bila odlična.
Posula sam pogače semenkama susama i kima, kako koju, jer ne vole svi kim. Prethodno sam ih premazala akvafabom ( vodom u kojoj su se kuvale leblebije, koja se u veganskoj ishrani koristi umesto jaja), da se semenke zalepe.

Pekla sam u prethodno ugrejanoj rerni, na kamenu za picu, na 200 °C desetak minuta.

Jela sam ih i vruće sa sojinim puterom. Išle bi odlično sa ajvarom, samo ga nisam imala. Super su se složile sa satarašom sa tofuom. Odlične su i kad se podrgeju u onoj spravi što vitla topao vazduh - kao da su sad napravljene.

I najlepše iznenađenje je što me ne nadimaju ni malo, dok to obično testo redovno radi. Da li je zbog heljde ili leblebija ili začina, ne znam. Svejedno, super da je tako.






















2 comments:

  1. Jako zanimljiv recept , sve sastojke volim ,al nazalost ovdje gde zivim nije lako naci heljdino brasno.
    U svakom slucaju hvala za recept , prijatan vikend i topli pozdrav iz Skandinavije , :):):)

    ReplyDelete
  2. Probajte da ga napravite sa nekim drugim integralnim brašnom umesto heljdinog. Verujem da imate tu veoma zanimljive vrste. Hvala puno, veliki pozdrav iz Beograda.

    ReplyDelete