Thursday, January 20, 2022

hleb sa maslinkama, koji se ne mesi

 


Ovaj se hleb pravi dva dana, ali ste zauzeti oko njega samo desetak minuta. Pravila sam ga sa od pola polbinog -  pola belog brašna i jako sam zadovoljna i ukusom i strukturom. 



Hleb u sebi ima maslinke, ali se one skoro ne osećaju. Daju jednu divno suptilnu aromu. A evo, tik pre nego ću sesti da pišem post, opet sam na jedno parče ovog hleba namazala med od heljde. Toliko se lepo slažu ukusi, da ne mogu da poverujem.

Med od heljde je priča za sebe. Ukus mu malo podseća na melasu, ali nije u toj meri robustan. Slađi je od melase, manje lepljiv. Divno miriše. Prijatna melasasto karamelasto orašasta nijansa arome se tako dobro slaže sa strukturom hleba od polbe. Polbino brašno je više zrnasto od pšeničnog, pa je hleb malo manje mekan - podseća na stare seljačke hlebove.

Kako je polba drevna žitarica - to ima smisla, zar ne? Mešala sam pola polbinog i pola belog brašna i taman je ispao kako mi volimo. Sigurno bi odličan hleb bio i samo od polbe.

Pa kad na takav hleb namažete ovaj tamni ćilibar od meda, stvarno jedete nešto izizetno, iako mu je naziv samo hleb sa medom. Ali The Hleb sa The Medom. 




Recept za hleb sa spazila neki dan na Instagramu - ima kratak video. Toliko se lako pravi da i stane u pola minuta snimka.

Potrebna su samo četiri sastojka: brašno, instant kvasac - onaj iz kesice, so, voda i masline. Smućkaš jedno jutro, zatvoriš u posudu, otvoriš sledećeg jutra, premesiš malo i ubaciš maslinke, ostaviš još sat i pečeš...Toliko lako.





Upotrebljeni sastojci:

  • 250 g brašna od polbe 
  • 250 g belog brašna, plus još oko šaka za pobrašnjavanje površine
  • 1 kesica instant kvasca
  • 1 1/2 kašikica soli
  • 500 ml mlake vode
  • 100 g maslinki bez koštice - grubo iseckanih






Brašna, kvasac i so prosejete da se promešaju.

U sredili napravite rupu, pa u nju sipate mlaku vodu i špatulom polako umešavate brašno sa zidova suda. Nije mnogo važno da se jako dobro izmeša, tek da se sjedini. Dakle, u ovoj prvoj fazi čak ni ruke ne isprlajte. Samo špatulu.






Pokrijete plastičnom folijom - ja sam zatvorila u svoju prepotopsku Tupperware posudu, svu izgrebanu sa svih strana od upotrebe...

Sad na ovo zaboravite najmanje 18 sati. Ili 24 sata - ja sam i 25...

Tada pobrašnjavite ploču, izbacite brašno. testo je prilično vlažno i lepljivo... Pospete ga i odgore brašnom i lagano ga razvučete.

Pospete maslinke, poklopite testom, složite nekako, nije mnogo važno da budete pažljivi. Dodate brašna ako treba, ako je previše lepljivo i prebacite na peki papir i vratite opet u posudu ( koju u medjuvremenu operete...)

Pokrijete i ostavite još sat na sobrnoj temperaturi.

Za to vreme podgrejete rernu na 220 °C. U hladnu rernu stavite gusanu posudu, sve sa poklopcem da se i ona dobro ugreje.





Kad je vreme za pečenje, izvadite gusanu posudu iz rerne - pazite, naravno, da se ne ispečete.

Uhvatite krajeve peki papira i brzo prebacite testo u gusanu posudu.









Prebacite testo, poklopite posudu i gurnete je u rernu na pečenje.

Pekla sam 45  minuta - nisam skidala poklopac.

Inače je preporuka da se peče pola sata, pa se otklopi,  pa se peče još dok ne dobije boju. 

Ja sam se nešto zaradila, pa sam zaboravila. Imala sam sreću - ispao je baš super.




Da je hleb gotov proveravate lako - ako zveči dok kucate po njemu - to je to.
Nikako ga nemojte seći dok se potpuno ne ohladi - proces pečenja traje sve dok je topao, pa ćete ga pokvariti ako ga budete sekli ranije...








Evo i drugog hleba, bez maslinku, a sa dve šake polbe umesto njih.




















No comments:

Post a Comment