Thursday, January 20, 2022

varivo od prokelja sa sojinim šniclama

 


Savršeno jelo - odavno me neko nije ovoliko oduševilo, a u poslednje vreme, mnoga stvarno zanosna jela sam napravila.

Kad sam pronašla recept za varivo od prokelja, imala sam poriv da dodam sojine šnice i to je bilo to - pun pogodak. Puna usta ukusa i savršena struktura jela. Istinski ukusan ručak. I neobičan. Prokelj, indijski orah, sojine šnice, kokosovo mleko i sila začina... Neodoljivo.












Nisam imala sve začine. Napisaću koje je sve Vaishali, žena koja piše savršen vegan blog Holly Cow, koristila, a šta sam ja od toga stavila. To ću uraditi jer sam uverena da je ukus savršen sa svim začinima - ipak je to indijska kuhinja. I sa onim što sam ja imala je jako jako dobar.


  • 700 g prokelja
  • 8 sojinih šnicli
  • 1 osrednje veliki crveni luk
  • 1 kašika kokosovog ulja - onako baš puna. Ovo daje neverovatno lepu notu ukusu
  • kašikica crene slačice - ovo nisam imala, pa sam stavila piskavicu
  • 2 kašike suvog koriandera 
  • 4 čena belog luka sitno iseckanih
  • oko 12 listića karija... e ovo nisam nikada ni videla... stavila sam 3 lista lorbera
  • 2 osrednje velika paradajza - stavila sam pelat iz konzerve
  • ½ kašikice kurkume
  • ½ kašikice ljute aleve paprike
  • 2 kašikice garam masale
  • 1 kašikica karija
  • ½ šolje indijskog oraha
  • 400 ml kokosovog mleka
  • soli po ukusu
  • sok od jednog limuna ili limete






Sojine šnicle potopiti u vrelu vodu na pola sata.

Zagrejati kokosovo ulje u ovećo posudi i na njemu kratko prepržiti semenke crne slačice. Kad one krenu da pucaju, staviti listiće karija, korojander i beli luk. Sotitari minutak dva.

Nisam imala slačicu i listiće karija. Stavila sam piskavicu i lovorov list. I sa ovim što sam stavila, kuhinjom se širio zamaman miris začina prženih na kokosovom ulju. Zbog ovog mirisa redovno kupujem kokosovo ulje - ne može ga drugo u ovome zameniti.

Luk se isecka i dinsta povrh ovih začina dok ne postane staklast. Tada se doda paradajz.

U ovo se umeša kurkuma, ljuta aleva paprika, kari i garam masala. Mešati dok se ne ukuva znatan deo tečnosti koji ispusti paradajz.

Ubaciti indijske orahe, sojine šnicle i prokelj. Usuti polovinu mleka. 

Krčkati ovo na laganoj vatri. Promešati da ne zagori.





Kad je prokelj skuvan, dodati i ostatak kokosovog mleka i umešati ga, a da ne zagrevate više varivo do ključanja.





Posoliti po ukusu.

Poslužiti sa pirinčem. Pred služenje politi limunovim sokom - malo kiselkastosti u mnogome podigne ukus.















No comments:

Post a Comment