Saturday, January 1, 2022

posna vasilopita - grčki božićni kolač

Ovo je jedna verzija grčkog božićnog kolača - slične svrhe našoj česnici u koju se stavlja parica za sreću. Divnog je ukusa - pomorandža i bademi su savršen spoj. Topi se u  ustima. 

Kao i za našu česnicu - svaka kuća ima svoj recept. Ova verzija je malo robusnija - jer sam prepržila bademe i samo ih grubo naseckala. 




Ovaj je decembar baš bio previše brdovit - a kraj je bio u vetrovit vrlo. Jedva sa čekala da se završi. Ostavio me poprilično umornom. A opet - izeš doček bez neke lepe klope na stolu.

E sad, moji su šalorikih prohteva - vegani nisu više baš skroz vegani, ali bi preferirali ipak veganski kolač. Oni što poste lako bi se odrekli kolača u korist onih što ne poste, a opet... tako da je kolač opet dobro bilo da bude postan. Dobro bi bilo da je i bez šećera - ali nije. Jedan bez šećera sam ipak napravila - onaj sa jabukama koji ih je oduševio pre nekog vremena, a objavljen je na blogu: - ovde.

Ovim sam kolačom veoma zadovoljna - pravi se u jednoj činiji, ne traži mnogo. Pravila sam ga u stojećem mikseru, ali ne mora - zbućkate sve u jednu činiju, uključite mikser dva puta i izlijete u kalup i to je sve. 

Neverovatno malo napora za ovoliko obilje ukusa.




Potrebni sastojci:

  • 2 osrednje velike pomorandže - biće potrebna i kora
  • 1 šolja šećera - u kolač sa slike stavljen je beli šećer, a verujem da je sa nekim crnjim još ukusniji
  • 2 kašikice ekstrakta vanile
  • 1 šolja posnog jogurta - sojinog ili koji već imate
  • ½ šolje običnog ulja - od volje vam kojeg
  • ½ šolje dobrog maslinovog ulja - nemojte staviti oba puta maslinovo - poješće ukus pomorandže u kolaču
  • ½ šolje bademovog brašna - e sad, ja sam stavila mleveni pečeni badem, pa je kolač jače boje, a jačeg i ukusa. Sa bademovim brašnom biće suptilniji
  • ½ kašikice soli
  • ½ kašikice mlevenog muškatnog oraha
  • 2 ½ šolje belog brašna
  • 3 kašike gustina
  • 1 prašak za pecivo
  • 1 kašikica sode bikarbone
  • 1 šolja seckanih badema - može sirovih, ali sam ih ja prvo prepržila









Rernu zagrejte na 175 °C.

Podmažite pleh u kome ćete peći kolač. Pekla sam ga u kalupu za kuglof, jer ga je tako pravila i Vaishali, autorka bloga HolyCow Vegan koji baš volim da čitam i na kom sam i našla ovaj recept. 

Izrendati koru sa obe pomorandže.

Potom pomorandže oljuštiti, izvaditi semenke i samleti. Jedna šolja mlevene pomorandže ide u smesu kolača - ako nešto preostane, napravite oranžadu...

Mlevenu pomorandžu pomešajte mikserom sa šećerom, jogurtom, vanilom, rendanom korom od pomorandži i uljima. Ubacite u ovo mleveni badem, muškatni orah i so. Promešajte, pa umešajte brašno, gustin, prašak za pecivo i sodu bikarbonu.

Promešati dobro varjačom, a potom pola minuta i mikserom, Pa umešati seckane bademe. 




Uspite smesu u podmazan pleh, pa pleh gurnite u rernu.

Pecite dok vam čačkalica ne pokaže da je gotov - meni je trebalo oko 40 minuta. 

Kad ga izvadite iz rerne, pustite da se malo prohladi, pa ga izvadite iz pleha i to je to.

Možete da premazati pekmezom, posuti šećerom ili prosto ništa - divan je sam za sebe.








No comments:

Post a Comment